Mijn 4-jarige merrie is nu een half jaar onder het zadel en we gaan nu ook starten op wedstrijden. Ik zou het fijn vinden om weer met een dressuurzadel te gaan rijden, maar mijn vorige dressuurzadel is meeverkocht met mijn vorige paard. Ik rijd nu op een "zadelmak-maak-zadel"
, een oudere veelzijdigheids.De verwachting is dat mijn merrie nog wel een aantal centimeters de lucht in gaat schieten. Ze is nu al rond de 1.69 maar lijkt nog aardig door te groeien
. Zodoende kwam ik op het idee om eerst eens een 2e hands Wintec (of ander merk kunsttof?) dressuurzadel aan te schaffen en dan over een jaar of 2, als ze min of meer is uitgegroeid en ook meer bespiering heeft, een goed nieuw kwaliteitsdressuurzadel aan te schaffen.Nou heb ik geen ervaringen met Wintec etc., en mijn vragen aan jullie zijn de volgende:
* Hoe lang blijven ze er netjes uitzien (gaat het materiaal niet snel scheuren o.i.d., omdat het kunsttof is ipv leder??)
* Welk merk/type kunststof dressuurzadel raden jullie mij aan en waarom?
* Enne.. nog toevallig iemand die een goed en netjes kunststof dressuurzadel te koop heeft
? Ik wil wel van te voren passen, dus graag in het noorden des lands.Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen
!Alvast bedankt he
!!
Laat er ooit nog eens leren onderzetten.. 

en een wintec sneller...? neh... dankzij de verwisselbare boom heb je juist meer aan dit zadel als je paard nog groeiende is. het klopt van geen kant wat je zegt maar goed dat is mijn mening.