Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shetjeIris schreef:Enige tijd geleden schreef ik een draadje over wel of niet een regendeken met dit weer op een shetlander. Ik schreef toen ook dat ik wilde proberen om de stalhouder zover te krijgen dat ik een schuilstal mag neerzetten. Het antwoord is helaas nee. Ik mag wel voor 45 euro per maand extra een klein boxje huren. Dan kan ik haar met extreem weer binnen zetten. Maar ik vraag me af of Iris daar wel blij mee zou zijn. Ze wordt dan uit de kudde gehaald om op stal te staan, wat ze dus niet gewend is. Voor wie doe ik het dan? Misschien wel voor mezelf, omdat ik lekkerder slaap als het pestweer is en ik weet dat ze droog staat? Of zou een pony er ook wel weer aan wennen, dat ze af en toe een nachtje binnen staat? Voor dat geld mag ik trouwens ook gebruik maken van alle faciliteiten van de stal.
Wie denkt er mee?
De shetlander is trouwens 19 jaar en heeft het afgelopen winter behoorlijk zwaar gehad (mager, luis). Ze was toen overigens nog niet van mij.
_Hinneke schreef:Ik zou inderdaad ook gaan voor een kalverbox, en dan eventueel de grote variant voor 2 à 4 kalveren. Naast wit heb je ze ook in het groen. Deze zijn gemakkelijk verplaatsbaar en schoon te maken en zo kan je pony toch nog bij de groep blijven staan.