is deze prijs redelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

inverda

is deze prijs redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 23:20

hallo,

wij mogen 1 ha land huren.
we hebben 2 pony's va 1,43. we willen er nog 1 bij van 1,30.

bij het land zit:
stal
stro
hooi
water
en de onderhoud van het land en de omheining.
afvoer mest.

we moeten zelf voeren en mesten.

voor 2 pony's is de prijs 250 euro per maand
en voor 3 pony's 400 euro.

dit leek ons een beetje raar.
wat denken jullie ervan?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:23

Dat de verhuurder geen 3 pony's op het stuk land wil hebben, anders zou je toch 375 moeten betalen? :o

Zou niet weten waar die 25,00 extra anders in zou zitten?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:24

150€ per pony zou reëel zijn denk ik met de stro/hooi prijzen van tegenwoordig.
Dus 400€ voor 3 pony's is 133 in de maand per pony, vind het weinig hoor :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:27

linda_arnold schreef:
Dat de verhuurder geen 3 pony's op het stuk land wil hebben, anders zou je toch 375 moeten betalen? :o

Zou niet weten waar die 25,00 extra anders in zou zitten?

Dat, of de verhuurder kan niet zo goed rekenen :+

Carantos

Re: is deze prijs redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:32

vind het zeker niet gek... inclusief alles wat je op noemt.
alleen begrijp ik die extra 25,- niet helemaal..

en op 1 hectare mogen maximaal 4 paarden staan, dus lijkt mij raar dat hij geen 3 paarden erop wil hebben.

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 23:34

ja hij wist het nog niet 100% zeker waarschijnlijk zou het idd 375 worden voor 3pony's.
alleen vind me vader dat erg prijzig zei hij. wand dan betaald hij per maand 250 en hij wil niet meer als 220 betalen. dus we gaan kijken als we nog wat kunnen onderhandelen.

hebben jullie de stal trouwens gewoon open het hele jaar door?
dat wouden wij wel graag maar de eigenaar van het land zegt dat is niet nodig. maar ik vind het wel fijn dat ze kunnen schuilen als ze dat willen.

ohja hij zei ook dat ze an 1 ha niet genoeg hebben met zijn 3een en we dan nog een stuk nodig zijn. klopt dat?
we krijgen er gewoon een stuk bij(op andere locatie) voor de zomer maanden mochten ze het niet reden met het gras.
dus dat is verder geen probleem. maar volgens mij moeten ze het zat kunnen reden. ook hebben we er nog hooi bij.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:38

Dat is een heel mooie prijs hoor. Je zal het op niet veel plaatsen goedkoper vinden... Het zou me dan ook niet verwonderen als de eigenaar van de wei het bij €250 houdt.

Bij ons op de wei staan de paarden ook 24/7 buiten en ze hebben ofwel een schuilstal ofwel beschutting van de bomen.

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 23:43

ja we kunnen het altijd proberen die 2 komen er sowieso te staan. de 3 is nog even afwachten.
ook moeten we dan eerst een geschikte pony hebben. want dat is ook nog wel een klus aangezien de uiter wat angstig is en we dus een hele brave pon moeten hebben en die moet ook nog tussen de 1,25 en 1,35 zijn.

en wat als we er een shetje bij zzetten hoeveel mag hij daar voor vragen per maand? (teminste wat is een redelijke prijs) shet komt dan met een muilkorf om te staan. en krijgt niets bijgevoerd.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:47

talithalotje schreef:
ja we kunnen het altijd proberen die 2 komen er sowieso te staan. de 3 is nog even afwachten.
ook moeten we dan eerst een geschikte pony hebben. want dat is ook nog wel een klus aangezien de uiter wat angstig is en we dus een hele brave pon moeten hebben en die moet ook nog tussen de 1,25 en 1,35 zijn.

en wat als we er een shetje bij zzetten hoeveel mag hij daar voor vragen per maand? (teminste wat is een redelijke prijs) shet komt dan met een muilkorf om te staan. en krijgt niets bijgevoerd.

Dat wordt wel een mooi vooruitzicht voor die shet dan :Y), ik zou daar op voorhand ook niet vanuit gaan. Wanneer je 3 paarden het gehele jaar op de zelfde ha hebt is het gras ook wel een keer 'op' of te kort voor een graasmasker waardoor hij nagenoeg niets binnen krijgt ;)

Ik denk dat 125 euro per pony een hele nette prijs is. Reken maar eens uit wat je per maand per pony kwijt bent aan hooi en stro kosten :D , daarbij is het natuurlijk al super fijn dat de verhuurder de mest wil afvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:53

Nou doen! Moesten ze hier zo een prijs geven voor alles erin en onderhoud zou ik verdorie snel al mijn paarden daar zetten :D

Ik vind het niet redelijk dat jou vader niet meer dan 220 wil betalen :(

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 23:56

okee, ik bedoel trouwens dat de shet het alleen omkrijgt als het gras nog hoog genoeg staat. maar al zou die er gewoon opstaan zonder iets en alleen van het gras mee eet. wat is dan een redelijke prijs.

het is idd niet duur. voor die pijs stallen we nu 2 pony's

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:25

Als de shet ook een stal bezet zou hij toch zo'n 50-75 kunnen rekenen. Mijn shetlanders staan aan huis en kosten mij zo'n 70 euro per maand aan hooi en vlas.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:55

1 HA voor het gehele jaar lijkt mij inderdaad wat weinig, ik heb hier 2 ha (twee weides van een ha) voor (inmiddels) 2 paarden, een veulen en een shet. De winter periode hou ik de paarden op hetzelfde land zodat het andere land niet kapot gelopen wordt. Na de winterperiode moeten de paarden echt even op het andere stuk om zo het gras de tijd te geven weer te groeien. Als ik ze steeds op hetzelfde stuk zou houden zou ik nu geen gras meer hebben.
Qua kosten ben ik ongeveer 500€ per jaar aan hooi kwijt, stro gebruik ik eigenlijk niet in de inloopstal (alleen nu even vanwege de geboorte van het veulen) en daar dus ook geen kosten aan. Land hoort hier bij het huis dus ook daar geen extra kosten aan, water zal hooguit 150€ per jaar zijn denk ik.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:57

Je hebt kans dat die 25 Euro te maken heeft met extra mestafvoer-kosten. Een boer mag meestal maar een bepaalde hoeveelheid mest opslaan/afdragen, dus elke hoeveelheid meer wordt in rekening gebracht. Voor wat je ervoor krijgt, vind ik de prijs reuze meevallen! Hier in de Randstad krijg je voor dat bedrag bijna niet eens 1 DIY-paardenstal.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:05

Que prijs is het redelijk, vergeet niet dat jullie er wel 2 x per dag heen mmoeten en dat dat ook veel tijd kost. daar zal ook een groot verschil inzitten met pensionstal en deze constructie.
ik zou gewoon eens vragen hoe het zit met de 3e pony erbij, kan zijn dat hij zich gewoon verrekend heeft, meestal wordt het juist goedkoper als 1 eigenaar meerdere paarden heeft lopen.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:59

400,- is een hele redelijke prijs!
Begin maar eens te rekenen :D

RaymondP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:50

Met meer paarden, grote inkopen en dus vaak korting. de prijs zou imo juist wat moeten zakken. Dit is een apart verschil, ik zou toch eens vragen hoe dit opgebouwd is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:52

Serieus? Zijn er mensen die deze prijs reëel vinden? Ik heb precies hetzelfde, alleen geen stalletje, daar zorg ik zelf voor. Weet je wat ik betaal? €100,- per maand en €1000,- per jaar. := & qua paarden interesseert het hem niet, als zou ik op iedere vierkantemeter ene zetten. :Y) Maar voor het idee het zijn er momenteel vier. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:59

KimD schreef:
Serieus? Zijn er mensen die deze prijs reëel vinden? Ik heb precies hetzelfde, alleen geen stalletje, daar zorg ik zelf voor. Weet je wat ik betaal? €100,- per maand en €1000,- per jaar. := & qua paarden interesseert het hem niet, als zou ik op iedere vierkantemeter ene zetten. :Y) Maar voor het idee het zijn er momenteel vier. :)

Is dat dan ook incl hooi, stro en mestafvoer voor 2 pony's?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:08

Inlcusief hooi indien nodig, maar meestal wissel ik zo tussen stukjes dat er altijd overal gras staat en mestafvoer doet hij alleen als het echt nodig is anders sleept hij het een paar keer zodra de paarden op een ander stuk van de wei staan. :j Dan groeit het gras ook weer lekker :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:14

Voor 100E per maand voor 2 pony's incl hooi, stro en mestafvoer... daar doe ik het voor.
Ik ben zelfs meer kwijt (en dan staan ze "gratis" thuis).

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:18

KimD schreef:

Ik vind dat ook reëel.. Ik denk dat jij gewoon geluk hebt want voor de meeste betaal je toch echt meer..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:22

talithalotje schreef:
ja hij wist het nog niet 100% zeker waarschijnlijk zou het idd 375 worden voor 3pony's.
alleen vind me vader dat erg prijzig zei hij. wand dan betaald hij per maand 250 en hij wil niet meer als 220 betalen. dus we gaan kijken als we nog wat kunnen onderhandelen.

hebben jullie de stal trouwens gewoon open het hele jaar door?
dat wouden wij wel graag maar de eigenaar van het land zegt dat is niet nodig. maar ik vind het wel fijn dat ze kunnen schuilen als ze dat willen.

ohja hij zei ook dat ze an 1 ha niet genoeg hebben met zijn 3een en we dan nog een stuk nodig zijn. klopt dat?
we krijgen er gewoon een stuk bij(op andere locatie) voor de zomer maanden mochten ze het niet reden met het gras.
dus dat is verder geen probleem. maar volgens mij moeten ze het zat kunnen reden. ook hebben we er nog hooi bij.

Meer pony's betekent meer bij moeten voeren met hooi en meer stroverbruik.
Dat je vader minder wil betalen is een beetje vreemd. Heeft hij wel een idee wat de kosten zijn van hooi en stro? Die man moet ook nog alles regelen en de stal en wei er van onderhouden. En mag hij misschien er ook nog een zakcentje aan over houden om de vaste lasten als rente(derving) op het land mee terug te verdienen?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:30

Ik zat even met hetzelfde...

Waarom nog een pony erbij als je niet meer wilt/kunt betalen?

Voor de rest inclusief een redelijke prijs hoor :) Als je kijkt wat ik voor mijn e-pony kwijt was aan hooi/stro/vlas/voer --> 60-75 per maand.. Dan kwam er voor stal/grond nog iets van 50 euro bij per maand... zit je op de 110-125 per maand per pony... (Maar het hangt natuurlijk ook af van de regio.. ken ook iemand die voor 300 per jaar hetzelfde huurde :'))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:49

Malissaa schreef:
KimD schreef:

Ik vind dat ook reëel.. Ik denk dat jij gewoon geluk hebt want voor de meeste betaal je toch echt meer..

Hier in de buurt is dit vrij normaal, met uitschieters daargelaten.