Aanleggen stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NTAM

Aanleggen stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 09:31

Ik ga een nieuwe stal opbouwen voor mijn paarden.

Alles is in orde, maar nu ben ik nog op zoek naar het juiste materiaal om mijn vloer aan te leggen.

Heeft er iemand ervaringen of weet van de juiste vloeren zodat hij niet stuk gaat door het vuil van mijn paarden?

Groetjes

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:34

Wat voor ondergrond heb je waarop je wilt bouwen?

Evt zand, daarop rubber matten?
Hout gaat rotten denk ik, weet niet of beton/fundering een optie is?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:41

Gaat het je om de vloer zelf of om een afwerk-/beschermlaag daar bovenop? In het eerste geval zou het kunnen dat er in je bouwvergunning iets wordt gezegd over wat voor soort vloer je mag aanleggen. In de bouwvergunning voor onze stal, die oorspronkelijk als koeienstal is gebouwd, wordt expliciet vermelding gemaakt van een "houten stalgebouw" met die-en-die afmetingen, "voorzien van een verharde vloer, bestaande uit trottoirtegels".

okdoei

Re: Aanleggen stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:01

wij hebben thuis gewoon klinkers dus het echte vocht kan er doorheen de grond in trekken. ik weet niet of dit een optie voor jullie is? bij mijn vorige stal hadden we gewoon vlak beton. was opzich ook niks mis mee.

DubbelFun

Re: Aanleggen stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:35

@NTAM: volgens de geldende milieuwetgeving mag een stal alleen uit een vloeistofdichte vloer bestaan (dus beton of een rubber gietvloer). Dat heeft niets met het aantal paarden te maken of bijhouden van een mestboekhouding, maar alles met de milieuwetgeving.
Er kán op gekontroleerd worden, zeker als je via een officiële vergunning bouwt.