24/7 buiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AngelTidore

24/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 20:12

Allereerst sorry als het hier verkeerd staat. :D

Sinds een poosje staat onze pony te koop op marktplaats, nu hebben we al aardig wat reacties gekregen.
1 reactie hebben wij allemaal een goed gevoel bij, alleen is het zo dat ze daar 24/7 buiten zal staan.
Wel met schuilstal, en als het weer erg erg slecht word, hebben ze eventueel nog een stal.
Alleen heeft deze pony altijd binnen gestaan s'nachts, en in de winter met een deken naar buiten.
Zou de overgang van stal naar weide kunnen? Of is deze te groot?

alvast bedankt voor de reactie's. :)

fjordnina

Re: 24/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:16

In deze tijd van het jaar is dat geen enkel probleem. De pony heeft nu een normale zomervacht en die gaat in het najaar gewoon over in een wintervacht. Met een deken rem je de wintervacht, maar het is niet zo dat de groei in een volgend jaar dan minder is.

Als je hier een goed gevoel bij hebt zou ik het doorzetten, de pony kan het prima aan.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:16

het weer is nu een stuk zachter dan in de winter. Als je het nu doet moet het wel kunnen lijkt me. Naar de winter toe zal ze dan vanzelf een flinke vacht kweken.
En laten wennen aan het gras.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:18

Ja hoor gaat prima, heerlijk 247 buiten, zeker nu is het een goede overgang, wintervacht wordt vanzelf dikker als kouder wordt en anders een dekentje, ik heb hier 4 stuks 24 7 buitenstaan, van welsh tot kwon, van 8 jaar oud tot 24, gaat goed hoor

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:20

Juist prima om mee te beginnen nu, zeker als het weer wat beter wordt. Dan kan de pony eraan wennen en heeft ze er ook geen last van als het straks weer herfst/winter wordt. Als dat dan niet goed gaat kan er ook nog gewoon een deken op.
Mijn lease paard is vorig jaar februari in de sneeuw van een stal in Spanje naar Nederland gekomen. Hij ging wel nog snachts op stal maar redde zich prima met een dekentje en is deze winter dan ook 24/7 buiten geweest zonder problemen.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:22

Als ik de keuze had verhuisde mijn paard per direct naar een stalling met 24/7 weidegang en schuilstal.
Is voor je pony geweldig toch :)

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 20:23

Super, dat is dan geen probleem meer.
Bedankt!