Topics genoeg over de afstand tussen de palen, de hoogte van het lint / band / draad ( ongeveer stokmaat voor het bovenste lint)
Maar nergens vind ik iets over de diepte van de palen. Hoe diep zitten jullie palen in de grond?
BBolluijt
Geplaatst: 16-05-13 20:27
Wij adviseren onze klanten om de palen minimaal 1/3 van de lengte de grond in te plaatsen. dus met palen van 2 meter maak je een omheining waarbij de bovenste draad op maximaal 125 cm komt met palen van 225 cm kan je een perfecte "drie draads afrastering" voor paarden maken met de bovenste draad op 140 cm.
Voor hoekpalen neem je het beste een zware paal, biels of een kunststof paal met stalen kern van minimaal 225 cm.
friesiszwart
Een paal van 2 meter worden dan ongeveer 60 a 65 cm in de grond gedreven. De bovenste draad kan dan op ongeveer 130 a 125 cm gehangen worden. Is dit voldoende hoog voor een pony met stokmaat van ongeveer 145 a 150 cm.
joyce B
Ja, dat klopt. Ik heb bij palen van 1,80 ze 60cm de grond in staan. 2 meter dus iets dieper. 1,20 is normaal gesproken hoog genoeg, dan met in elk geval dubbele rij lint.
Bij een "binnenomheining" (dus tussen verschillende stukken wei op 1 perceel, niet aan de weg)heb ik genoeg aan ongeveer 1meter en 1 laag. Met shetlanders heb je minimaal twee, en met wat pech nog meer rijen nodig...
SorpresaKyra
Geplaatst: 17-05-13 13:48
Heb 2,50m palen die een meter in de grond staan maar dat is bewust gedaan omdat we op veen zitten normaal zoals eerder gezegd is 1/3 voldoende..wij hebben dus 1.50 hoog met 3 rijen lint en palen om de 4 meter. Wat jij wilt is voldoende wat betreft de hoogte.