Ervaring met zadelmerk Rosner?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Ervaring met zadelmerk Rosner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 17:56

Ik wil graag een nieuw dressuurzadel kopen maar heb niet zo heel veel centjes. Nu heb ik goede verhalen gehoord over het wat goedkopere zadelmerk Rosner. Hebben jullie hier ervaring mee? Of kan ik beter een goede tweedehands kopen van een duur merkzadel?

Lachen


taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:57

Ik heb een Rossner veelzijdigheidszadel en vind het een heerlijk zacht zadel,helaas past het niet op mijn nieuwe paard wat ik erg jammer vind.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:05

Bij mijn vorige paard had ik een Rossner dressuur zadel Lachen .

Ik vind de Rossner's prima zitten, en ze blijven ook na een aantal jaren nog hartstikke netjes .

Ik heb wel een probleem ermee gehad: de boom van mijn Rossner bleek scheef te zijn... fabricagefout Boos! !

Ik ben vervolgens verder gegaan met een nieuwe Rossner (iets ander type, want het type dat ik had werd inmiddels al niet meer verkocht).
Die had dus wel een goede boom en zat ook hartstikke goed.

Ik vind de prijs-kwaliteitsverhouding dus prima, ik vind het voor die prijs echt fijne zadels (op dat zadel met die scheve boom na, maar ik ga er vanuit dat dit een indicent was...) en persoonlijk fijner dan bijvoorbeeld Pagony of Zaldi.

Succes met het zoeken naar een fijn en goed liggend zadel Lachen !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:08

Ook ik heb een Rossner VZH-zadel gehad, voor mikjn Tinker, en was hier tevreden over. Het lag goed en ik vond het érg lekker zitten! Helaas paste het niet meer toen mijn Tinker breder en gespierder werd, het was ook maar een Mediummaat.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:29

Ik heb nu net 2 maanden ongeveer een Rossner Amerika Dressuurzadel en hij bevalt erg goed. Zit goed op m'n paard. Heeft een heerlijke zit en de prijs valt me mee voor wat je krijgt! *LOL* Ik zou er zeker naar kijken, of het wat voor jou is. Gewoon naar de Divoza gaan, of de zadelpasservice laten langskomen. Veel succes!

Brent mijn stoere vent !

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:31

Ik vind het super fijne zadels! Ik heb er wel eens (best vaak) mee gereden en het zit echt heerlijk. Lekker zachte, diepe zit, en dikke wrongen.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:01

Mijn zusje heeft een rossner en is er super tevreden over
Ken nog twee mensen met een rossner springzadel en die zijn er ook erg blij mee

Dressuurzadels bevallen ook goed trouwens Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:13

Ik heb gisteren toevallig op een Rossner gereden. Zat verbazingwekkend goed eigenlijk...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:26

Rossner's zijn niet slecht, de verhouding tussen prijs en kwaliteit is best ok, maar voor het bedrag dat een nieuwe Rossner kost kun je ook een 2dehands kopen van een A-merk. Voordeel daarvan is dat die in kwaliteit toch een klasse beter zijn en veel langer hun waarde behouden als je 'm ooit weer wilt doorverkopen. Ook is daar vaak meer aan te sleutelen om het echt perfect passend te krijgen.
Een nieuw Rossner dressuurzadel kost iets van 650 euro, ik heb mijn 2dehands KN gekocht voor een vergelijkbaar bedrag en naar mijn mening is dat toch echt een beter zadel. Maar uiteindelijk is pasvorm voor je paard het allerbelangrijkste, dat moet voorop staan!

Misschien is Kentaur trouwens ook iets om eens naar te kijken, die zijn ook niet zo heel duur en behoorlijk goed. Pagony en meer van dat soort troep zou ik echt niet aan beginnen!

Nulla tenaci invia est via

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:04

Ik heb sinds de zomer een Rossner Amerika, en hij bevalt me uitstekend! Niets op aan te merken, goede kwailteit, zit echt heerlijk en zit perfect bij m'n paardje!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:31

Maar wel oppassen! In tegenstelling tot de meeste andere zadels, geeft Rossner slechts 1 (!) jaar garantie op de boom, anderen 3 tot 5 jaar!
Een kennis van me had de pech dat de boom net in het tweede jaar brak. Blijkbaar kon het zadel niet tegen het oefenen van werkpirouetjes.......

Het zadel zat trouwens wel goed volgens haar.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:43

fabienne schreef:
Blijkbaar kon het zadel niet tegen het oefenen van werkpirouetjes.......



Verward Verward Verward echt waar?? Ik heb er ook eens naar staan kijken, en zitten twijfelen. Ben blij dat ik nu mn tweedehands Euroriding Diamant heb, echt een fijn zadel!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:57

Ik heb een rossner springzadel wat ik ook gebruik voor buitenritten, en die zit héérlijk! echt lekker zacht en goede kniewrongen Lachen
lag ook in 1 keer perfect op mijn paard, leek wel gegoten.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 07:29

Ik leen ook al ruim een half jaar een Rossner dressuurzadel van een vriend en ik vind het ook een lekker zadel!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 07:44

Ik heb een Rossner springzadel gehad, het was een heel prettig zadel en ik heb er zo'n 5 jaar plezier van gehad. Nu ik niet meer spring is hij te koop.
Wat gezegd wordt over een tweedehands zadel van een A-merk, dat je dat beter kunt kopen dan een nieuwe Rossner, ben ik niet helemaal met de schrijfster eens.
Ik heb zelf een keer een tweedehands dressuurzadel gekocht van KN. Kan niet beter zou je denken.
Nou, ik ben erachter gekomen dat het zadel enorm scheef was! En dat terwijl ik het zadel via een passervice van een paardensportzaak had gekocht! Als ik langer op het zadel had doorgereden had ik mijn paard zijn rug geheid verknald!

Tip dus: als je al een tweedehands zadel koopt, kijk dan heel erg goed of het niet scheef is. Het paard waar het zadel van geweest is kan scheef gebouwd geweest zijn, of (komt denk ik vaker voor) de ruiter heeft constant scheef gezeten op het paard, waardoor het zadel scheef is "ingezakt".

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 08:31

fabienne schreef:
Maar wel oppassen! In tegenstelling tot de meeste andere zadels, geeft Rossner slechts 1 (!) jaar garantie op de boom, anderen 3 tot 5 jaar!
Een kennis van me had de pech dat de boom net in het tweede jaar brak. Blijkbaar kon het zadel niet tegen het oefenen van werkpirouetjes.......

Het zadel zat trouwens wel goed volgens haar.


Volgens mij is het 3 jaar hoor, staat wel in de Divoza catalogus, moet je maar even nakijken..

Ik ga eerder voor JC, die zijn qua prijs/kwaliteit beter.

In een rossner zadel zit dezelfde boom als in de Pagony-zadels (heeft jaren terug in Bit gestaan geloof ik in een klein artikeltje over produkten achterin). En aangezien ik een keer na een rare sprong in het zadel geland/geplofd Schijnheilig ben en de boom van het pagony-zadel spontaan gebroken is, hoef ik geen Rossner of Pagony meer.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 09:25

Germie, toendertijd was het maar 1 jaar garantie. Ze heeft het niet vergoed gekregen. In de catalogus is dat niet duidelijk terug te vinden, er staat alleen dat alle artikelen 1 jaar garantie hebben en sommigen zelfs tot 5 jaar........bij de Rossner Amrika staat nu wel 5 jaar garantie op de boom.

Maar het is in ieder geval iets om in de gaten te houden als je een B-merk zadel koopt.
(Ik heb zelf overigens ook een B-merk; een Hercross, prima zadel wat ongeveer 500 euro goedkoper was dan het gemiddelde merkzadel)

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 09:27

Ik vind de veelzijdigheid een heel fijn zadel om op te rijden. Helaas is mijn pony er te breed voor, vandaar dat hij te koop staat.
De dressuur vond ik te veel voorover dwingen. Ik zat op mijn ... ipv op mijn zitbeenknobbels Bloos!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 10:26

Hmmmm.. moeilijk zeg Verward . Gisterenavond zei iemand op stal tegen mij dat Rosner niks is en dat ik Pagony zou moeten proberen, maar ik begrijp dat jullie het hier niet mee eens zijn. Ze had het ook nog over Rocky, een ander B-merk, is dat bekend bij jullie?

En kun je gewoon Divoza bellen en zeggen dat je een wat goedkoper zadel wil, bv. tot € 1000, of komen ze dan met maar 2 zadels...?

Lachen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:08

Odin schreef:
Wat gezegd wordt over een tweedehands zadel van een A-merk, dat je dat beter kunt kopen dan een nieuwe Rossner, ben ik niet helemaal met de schrijfster eens.
Ik heb zelf een keer een tweedehands dressuurzadel gekocht van KN. Kan niet beter zou je denken.
Nou, ik ben erachter gekomen dat het zadel enorm scheef was! En dat terwijl ik het zadel via een passervice van een paardensportzaak had gekocht! Als ik langer op het zadel had doorgereden had ik mijn paard zijn rug geheid verknald!

Tip dus: als je al een tweedehands zadel koopt, kijk dan heel erg goed of het niet scheef is. Het paard waar het zadel van geweest is kan scheef gebouwd geweest zijn, of (komt denk ik vaker voor) de ruiter heeft constant scheef gezeten op het paard, waardoor het zadel scheef is "ingezakt".


Dat ligt dan dus niet aan het zadel, maar aan de ruiter die er op gereden heeft. Mijn KN was ook vreselijk scheef toen ik 'm kocht (de kussens, niet de boom!), maar als je zelf een beetje oplet kun je dat heel makkelijk controleren en ik heb 'm netjes recht nieuw laten opvullen, niks aan de hand. Als je zelf scheef zit wordt uiteindelijk ieder zadel scheef, merk heeft daar niks mee te maken. En een ruitersportzaak die het niet ziet als ze jou een scheef zadel leveren is een prutser.
Een nieuw zadel heeft wel als voordeel dat je er vanuit kunt gaan dat het recht is, althans, dat hoop je dan, daar hoor je ook wel eens verhalen voer....

Nulla tenaci invia est via

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:19

fabienne schreef:
Maar wel oppassen! In tegenstelling tot de meeste andere zadels, geeft Rossner slechts 1 (!) jaar garantie op de boom, anderen 3 tot 5 jaar!
Een kennis van me had de pech dat de boom net in het tweede jaar brak. Blijkbaar kon het zadel niet tegen het oefenen van werkpirouetjes.......

Het zadel zat trouwens wel goed volgens haar.


Mijn zadelmaker heeft mij verteld dat de Rossner geschikt is voor mensen tot 60 kg, als je zwaarder bent heb je kans dat de boom sneller breekt, de boom is dus eigenlijk van mindere kwaliteit.

XANTHA

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:30

Margreet"]
[quote="Odin schreef:
Wat gezegd wordt over een tweedehands zadel van een A-merk, dat je dat beter kunt kopen dan een nieuwe Rossner, ben ik niet helemaal met de schrijfster eens.
Ik heb zelf een keer een tweedehands dressuurzadel gekocht van KN. Kan niet beter zou je denken.
Nou, ik ben erachter gekomen dat het zadel enorm scheef was! En dat terwijl ik het zadel via een passervice van een paardensportzaak had gekocht! Als ik langer op het zadel had doorgereden had ik mijn paard zijn rug geheid verknald!

Tip dus: als je al een tweedehands zadel koopt, kijk dan heel erg goed of het niet scheef is. Het paard waar het zadel van geweest is kan scheef gebouwd geweest zijn, of (komt denk ik vaker voor) de ruiter heeft constant scheef gezeten op het paard, waardoor het zadel scheef is "ingezakt".


Dat ligt dan dus niet aan het zadel, maar aan de ruiter die er op gereden heeft. Mijn KN was ook vreselijk scheef toen ik 'm kocht (de kussens, niet de boom!), maar als je zelf een beetje oplet kun je dat heel makkelijk controleren en ik heb 'm netjes recht nieuw laten opvullen, niks aan de hand. Als je zelf scheef zit wordt uiteindelijk ieder zadel scheef, merk heeft daar niks mee te maken. En een ruitersportzaak die het niet ziet als ze jou een scheef zadel leveren is een prutser.
Een nieuw zadel heeft wel als voordeel dat je er vanuit kunt gaan dat het recht is, althans, dat hoop je dan, daar hoor je ook wel eens verhalen voer....
[/quote]

Als de kussens scheef zijn, dan kun je die OPNIEUW laten vullen door een GOEDE zadelmaker (dus niet bij een 'zadelmaker' waar ze je paard niet komen bekijken). Een goede zadelmaker komt langs, kijkt naar de bouw van je paard en past dan het zadel aan. Dit is overigens vaak niet goedkoop, maar bij een goed tweedehands zadel wel aan te raden.
Een goede zadelmaker geeft vooraf een prijsindicatie en zegt ook eerlijk als er bijvoorbeeld keil in de kussens gezet moet worden.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:51

Dat is dus precies de manier waarop mijn zadel in orde is gemaakt. Ik heb het gekocht bij de ene winkel en in orde laten maken bij een ander Haha! In principe zat een keer opvullen wel bij de prijs in, maar langskomen was er niet bij, nou dan laat ik het voor wat meer geld wel bij een ander doen, het moet gewoon goed zijn.

Nulla tenaci invia est via

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:57

Jolynn"]
[quote="fabienne schreef:
Maar wel oppassen! In tegenstelling tot de meeste andere zadels, geeft Rossner slechts 1 (!) jaar garantie op de boom, anderen 3 tot 5 jaar!
Een kennis van me had de pech dat de boom net in het tweede jaar brak. Blijkbaar kon het zadel niet tegen het oefenen van werkpirouetjes.......

Het zadel zat trouwens wel goed volgens haar.


Mijn zadelmaker heeft mij verteld dat de Rossner geschikt is voor mensen tot 60 kg, als je zwaarder bent heb je kans dat de boom sneller breekt, de boom is dus eigenlijk van mindere kwaliteit.
[/quote]

De betreffende amazone woog amper 52 kilo!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:18

Ik heb een Rossner Amerika en vindt het een superzadel, rossner geschikt tot 60kg, wat een onzin, dan hebben ze gewoon pech gehad met de boom, kan ieder merk gebeuren, zelfs meneer Hulzebosch is zeer content met dit zadel qua kwaliteit, model kussens, breedte kamer, diepte zit in verhouding tot het hele zadel....
Mocht Deniese tzt serieus gaan springen met Tjo dan komt er voor haar een VZ Rosnertje bij Lachen, vrees dat ik alvast kan gaan sparen, hihihi

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, flossies en 31 bezoekers