Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:Khaleesi schreef:Ik zou ze dus liefst niet de hele tijd laten grazen, ik dacht aan twee uurtjes per dag. En ze verder in de paddock houden en indien nodig bijvoederen.
Als je pony's/geiten/schapen maar 2 uur per dag kunnen grazen is bijvoeren geen optie, maar noodzakelijk.
pmarena schreef:Als het echt om 2 kleine ponietjes van onder de meter gaat dan is 10x40 meter best een leuke paddock (uitloopje) voor ze, als je daar inderdaad een stalletje, stukje bestrating en voor de rest zand hebt waar ze wat op kunnen draven, rollen en slapen. Dat is dan een hele redelijke thuis basis toch
Maar dan zou ik daarnaast dus nog wel een stukje land willen waar ze dagelijks op kunnen om een paar uurtjes te grazen en de beentjes even flink te strekken.
Vraag is dan alleen wel waar je voor de rest de spullen van de diertjes gaat laten? Mesthoop, stalbedekking, hooi, kruiwagen e.d. gereedschap voor uitmesten, voer en poetsspulletjes enzo...
Maar wat bedoel je met vervangen? Zijn ze hoefbevangen?
barbar schreef:ik denk dat je hoefbevangen bedoelt, dan is het sowieso geen goed idee om ze op het gras te laten.
voor zulke kleine pony's vind ik een paddock van 10x 40 best een leuk stukje, om er ook nog voor een deel een weitje van te maken waar ze grotedeels niet op mogen vind ik het te klein, maar als je een deel bestraat, er een schuilstalletje op zet en verder zand kan je daar imo prima 2 pony's van max 70cm houden.
als ze dan ook nog 2 keer per jaar een maand naar een weiland mogen (mits geen HB meer en evt met grasmasker et lang gras) zie ik verder geen problemen.