Schilfers + dikke rode huid manen en staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hazouk

Schilfers + dikke rode huid manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:58

Hoi,

Ik ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een hele lieve tinker ruin!
maar nu is de huid tussen zijn manen sinds vorige week dik, rood met soort van groeven tussen de stukken huid. ook heeft hij daar erg veel schilfers.
Bij zijn staartwortel heeft hij alleen last van heel veel schilfers.
Ook bij zijn sokken heeft hij schilfers, maar dat valt nog wel mee.
Nu zat ik te denken aan zomereczeem, dus heb ik even de vorige eigenaar gesmst en die zegt dat het geen zomereczeem is, maar dat hij waarschijnlijk verbrand is van de zon van vorige week en dat hij nu aan het vervellen is.
Dat zou de rode huid tussen zijn manen kunnen verklaren, maar niet de schilfers bij zijn staart.
wat denken jullie?

Deaglán

Re: Schilfers + dikke rode huid manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:11

klinkt idd als zomereczeem. Het zou kunnen dat hij het bij de vorige eigenaar niet tot uiting is gekomen maar door de stress van de verhuizing en een andere omgeving (mss meer mugjes) het nu wel op komt zetten. Verbranden van de zon lijkt me sterk.

Hazouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 22:23

Afbeelding
Hij stond eerst op punt A en nu op punt B, kan het dan aan de locatie liggen? Ik heb hier echt helemaal geen verstand van namelijk, heb wel eens gehoord dat die muggen minder voorkomen richting zee?
En kan hij het dan zomaar krijgen als hij al 14 is?

Hazouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:38

Ik heb vandaag even wat foto;s gemaakt, misschien is het dan wat duidelijker.
Al moet ik wel zeggen dat het er op de foto's minder uit ziet dan in het echt. :(

Manen:
Afbeelding

Staart:
Afbeelding

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:57

Dus als ik het goed begrijp is hij van "polder"gebied naar bosgebied verhuisd, dat kan er idd voor zorgen dat hij nu ineens last krijgt van ZE (samen met de stress van de verhuizing). Brabant is een heerlijk gebied als je van bossen houdt maar voor eczemers kan het echt een ramp zijn (heb er zelf ook 1 en woon ook in brabant).
Leeftijd wil helaas niets zeggen maar als ik de foto's zo bekijk zou ik idd zeggen dat het eczeem is.

Papegara

Re: Schilfers + dikke rode huid manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 00:00

Ze is toch juist van het bosgebied naar de polder verhuisd?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 00:01

Deaglán schreef:
Dus als ik het goed begrijp is hij van "polder"gebied naar bosgebied verhuisd, dat kan er idd voor zorgen dat hij nu ineens last krijgt van ZE (samen met de stress van de verhuizing). Brabant is een heerlijk gebied als je van bossen houdt maar voor eczemers kan het echt een ramp zijn (heb er zelf ook 1 en woon ook in brabant).
Leeftijd wil helaas niets zeggen maar als ik de foto's zo bekijk zou ik idd zeggen dat het eczeem is.

Andersom is het toch, paard staat nu toch in de polder TS?

Hazouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 16:05

Hij staat nu in soest (bos)
En hij komt van Sprundel (polder)

Het is trouwens niet erger geworden sinds een paar dagen geleden, behalve dat de schilfers nu echt loslaten.
Maar de dikke huid en groeven zijn er helaas ook niet minder op geworden :(