verwaarlozing van stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joellelove

verwaarlozing van stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:01

Hey bokkers,
Ik ben behoorlijk pissig geworden op iemand en ik moet het even kwijt.

Het gaan om het volgende:
Altijd wanneer ik naar mijn verzorgpaardje toega loop ik tegen een probleem aan.
De stal is altijd een puinhoop en word niet op de goede manier uitgemest hoe het hoort.
Het is zelfs al een kleine moeite om alleen de drolletjes eruit te halen. Als ik zelf kom dan haal ik de stal bijna helemaal leeg omdat ik het anders gewoon vies vind. Maar het baasje van mijn verzorgpaard gooit alleen wat schoon stro op de vieze drollen en dan gaat ze weg. Ik vind dit persoonlijk niet kunnen en jullie???
Als ik bijvoorbeeld de volgende dag weer kom heb ik dus dubbel werk. Ik weet zelf ook wel dat uitmesten niet een leuk klusje is maar het hoort er gewoon bij en op deze manier vind ik het niet echt helemaal eerlijk tegenover mijzelf. Ik vind het ook zielig voor Le duc want hij ligt dan weer in die smerige pis en alles. Ik vind dat als je afspraken maakt je die gewoon na moet komen!

let me know.

ik moest dit even delen en bedankt voor het lezen. <3

Tooske

Re: verwaarlozing van stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:04

Zijn heel veel stallen waar alleen maar opgestrooid word hoor is niet zo heel raar. Ik ken ook paarden die heel vies zijn waarbij uitmesten echt geen enkele zin heeft.

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:06

Tooske schreef:
Zijn heel veel stallen waar alleen maar opgestrooid word hoor is niet zo heel raar. Ik ken ook paarden die heel vies zijn waarbij uitmesten echt geen enkele zin heeft.

Voor mijzelf vind ik het prettiger als het gewoon schoon is, en ik vind dat als je afspraken maakt met iemand dat je je daaraan houdt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:09

Joellelove schreef:
Tooske schreef:

Voor mijzelf vind ik het prettiger als het gewoon schoon is, en ik vind dat als je afspraken maakt met iemand dat je je daaraan houdt.

Welke afspraken zijn er dan gemaakt waar dus niet aan voldaan wordt?

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:13

Het goed uitmesten van de stal.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:13

Aangezien de eigenaar de baas is mag die naam ik aan doen wat hij/zij wil?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:14

Je heb het over de eigenaar van je verzorgpaard.. misschien wil hij niet dat de stal elke X helemaal leeggehaald wordt en wil hij het compenseren door gewoon even wat op te strooien. Ik denk dat je zelf aan de eigenaar moet vragen hoe hij het graag wil hebben zo weet jij waar je aan toe bent. Het is niet aan jou om te zeggen wat de eigenaar wel of niet moet doen lijkt me.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:16

Nou, die eigenaar heeft het wel lekker makkelijk bekeken zo.
Verzorgster laten uitmesten en zelf alleen opstrooien :p. Als ik jou was zou ik er eens goed over praten en duidelijke afspraken maken.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:18

Door te potten, staan paarden vaak wat droger. Urine loopt dan naar onder. Bovenop blijft het droog.
Misschien wil de eigenaar dit wel bereiken?

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:18

pipo schreef:
Je heb het over de eigenaar van je verzorgpaard.. misschien wil hij niet dat de stal elke X helemaal leeggehaald wordt en wil hij het compenseren door gewoon even wat op te strooien. Ik denk dat je zelf aan de eigenaar moet vragen hoe hij het graag wil hebben zo weet jij waar je aan toe bent. Het is niet aan jou om te zeggen wat de eigenaar wel of niet moet doen lijkt me.

We hadden de afspraak gemaakt om het zo te doen zoals ik het doe. In het begin ging dat goed maar daarna niet meer. Ik heb ook nooit tegen diegene gezegd wat zij moet doen alleen zij wel tegen mij en ik hou mij daaraan.

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:19

_Gerdien_ schreef:
Door te potten, staan paarden vaak wat droger. Urine loopt dan naar onder. Bovenop blijft het droog.
Misschien wil de eigenaar dit wel bereiken?

Dat zou kunnen alleen dat was eerst niet de bedoeling, ik ga het wel even navragen haha

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:19

Opstrooien en 1 maal per week uitmesten is zo gek nog niet. Moet je de stal wel goed rechttrekken.
Ik denk dat je weinig hierover te vertellen hebt verder.

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:20

AnnemiekvM schreef:
Opstrooien en 1 maal per week uitmesten is zo gek nog niet. Moet je de stal wel goed rechttrekken.
Ik denk dat je weinig hierover te vertellen hebt verder.

Klopt maar overleggen kan altijd.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:33

je kan er niet veel over zeggen eigenlijk. Het is tenslotte haar paard.

Maar waarom haal je de stal zo goed als helemaal leeg? Is ook met stro echt niet nodig. Of het moet echt een gigantische smeerkees zijn natuurlijk. Gewoon alleen drollen eruit en indien nodig de piesplek en klaar. Met een schoon paard hoeft er vaak dan nauwelijks nieuw stro erbij in.
Met jou manier gaat het wel erg hard met de strovoorraad.
Misschien doet ze het daarom zo? Om toch wat stro uit te sparen (hoewel ze dan natuurlijk ook gewoon alleen even de drollen eruit kan halen en klaar..maar goed; haar paard)

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:36

xxCYNNxx schreef:

Maar waarom haal je de stal zo goed als helemaal leeg? Is ook met stro echt niet nodig. Of het moet echt een gigantische smeerkees zijn natuurlijk. Gewoon alleen drollen eruit en indien nodig de piesplek en klaar. Met een schoon paard hoeft er vaak dan nauwelijks nieuw stro erbij in.
Misschien doet ze het daarom zo? Om toch wat stro uit te sparen (hoewel ze dan natuurlijk ook gewoon alleen even de drollen eruit kan halen en klaar..maar goed; haar paard)

Ik moet zeggen het is een behoorlijke smeerkees. Buiten dat kan ze idd alleen even de drolletjes eruit halen maargoed. Moest gewoon even mijn frustratie kwijt...

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:38

xxCYNNxx schreef:

Ik moet zeggen het is een behoorlijke smeerkees. Buiten dat kan ze idd alleen even de drolletjes eruit halen maargoed. Moest gewoon even mijn frustratie kwijt...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:39

hehe ja snap ik. Is natuurlijk ook frustrerend; vooral als afgesproken is dat beiden gewoon uitmest.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:41

Joellelove schreef:

Ik hoop voor je dat de eigenaar van je vz paard dit niet leest. Had je mijn verzorger geweest was je meteen exit geweest. Er bestaat ook nog zoiets als een potsysteem...daar al aan gedacht?

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:43

Dat is bij mijn verzorg pony ook. Elke keer als dat hij de stal opstrooit wordt het steeds een stukje hoger. :')
Ik probeer altijd op zondag uit te mesten, maar soms kan ik even die dag niet door tijdgebrek en dan moet het maar weer de week erop.

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:54

Cassidy schreef:
Joellelove schreef:

Ik hoop voor je dat de eigenaar van je vz paard dit niet leest. Had je mijn verzorger geweest was je meteen exit geweest. Er bestaat ook nog zoiets als een potsysteem...daar al aan gedacht?

Ik vind dit niet echt een nuttige reactie en ik ga hier verder niet op in, beetje kinderachtig.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:59

Met jouw manier van uitmesten zorg je er juist voor dat de pony nat en hard ligt.

1 keer in de week is zat.
Elke dag even de kantjes naar binnen gooien, schoon stro erover heen en hij heeft een heerlijk zacht en droog bed.
Als je het zo doet als ik omschrijf, dan loopt de urine mooi naar beneden en heeft hij een lekker droog bed.
Zo doen trouwens alle stallen het waar ik heb gestaan/gewerkt.

En ik ben het trouwens met Cassidy eens, als mijn verzorgster dit op bokt zou plaatsen kan ze ook meteen ophoepelen.
Als ik van mening ben dat iets niet werkt of nodig is. Dan stop ik daarmee, en ga daar echt niet over in discussie met mijn verzorgster.
Mijn paard, mijn keuze. Ben je het er niet mee eens, dan zoek je maar een ander paard.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:01

Cassidy schreef:
Joellelove schreef:

Ik ga hier in mee :). Lekker oplossen met de eigenaresse, wij kunnen daar niks aan veranderen. Misschien heeft de eigenaresse er wel een hele goede reden voor en dan zit jij een beetje te 'roddelen' achter haar rug om. Gewoon met haar overleggen, kortste klap.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:06

Cassidy schreef:
Joellelove schreef:

Potsysteem was niet de afspraak, ze heeft afspraken gemaakt met de eigenaar ;).
Als ik jou was was ik wel exit, bij zo'n eigenaar zou ik de moeite niet meer willen nemen om de stal schoon te maken, laat het haar lekker zelf maar bekijken!

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:09

snap niet dat mensen maar een keer in de week uitmesten zat vinden. ik kan mijn paarden echt niet in een vieze stal terug zetten. die van mij zijn heel schoon maar toch mest ik elke dag uit en krijgen ze nieuw stro der bij. en als verzorgster mag je toch best een mening hebben. ts praat met de eigenaar.

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:14

Kitty1985 schreef:
Met jouw manier van uitmesten zorg je er juist voor dat de pony nat en hard ligt.

1 keer in de week is zat.
Elke dag even de kantjes naar binnen gooien, schoon stro erover heen en hij heeft een heerlijk zacht en droog bed.
Als je het zo doet als ik omschrijf, dan loopt de urine mooi naar beneden en heeft hij een lekker droog bed.
Zo doen trouwens alle stallen het waar ik heb gestaan/gewerkt.

En ik ben het trouwens met Cassidy eens, als mijn verzorgster dit op bokt zou plaatsen kan ze ook meteen ophoepelen.
Als ik van mening ben dat iets niet werkt of nodig is. Dan stop ik daarmee, en ga daar echt niet over in discussie met mijn verzorgster.
Mijn paard, mijn keuze. Ben je het er niet mee eens, dan zoek je maar een ander paard.

Sorry maar een stal moet elke dag uitgemest worden en niet 1keer in de week. Dat is veel te weinig, doe jij het op jou manier doe ik het op het mijne. Op dit soort reacties zit ik niet te wachten.