Ik heb mijn merrietje toevallig net eergisteren voor het eerst de greenguard omgedaan, maar..bij een halster dat eigenlijk iets te dun is voor een greenguard. De bevestiging aan de neusriem schoof alle kanten op (omdat het halster te dun was) en binnen de kortste keren had ze het masker al scheef zitten en nog even later bungelde het al onder haar kin.. Vandaag een wat breder halster gepast met de greenguard, ik heb de greenguard niet helemaal strak zitten tegen haar neus en mond en zijkant aan, er zit wat ruimte tussen, niet te veel maar wel wat. Bij dit bredere halster blijft de bevestiging op de neusriem veel beter zitten, ik denk echt dat het ook scheelt wat voor halster je gebruikt. Natuurlijk deed ze van alles om het kwijt te raken; schudden, rennen, en op een gegeven moment met haar hoofd over de grond heen schuren zodat er allemaal klonten modder tussen de greenguard kwamen. Ik had er een hard hoofd in, dacht dat ze haar neus er wel weer door zou wurmen. Gelukkig niet, hij bleef zitten. En na ongeveer een kwartier zag ik dat ze af en toe eens probeerde met haar neus op de grond iets te eten want ze had op een gegeven moment door dat dat dus wel kon met dit masker. Na nog een half uur had ze het al goed door; duwen met je neus op de grond en (kort) gras kun je dan naar binnen krijgen. Gelukkig bleef dit zo en kon ze er redelijk mee overweg.
Maar, zoals bij de greenguard staat aangegeven, de meeste paarden accepteren het, maar sommige krijgen het voor elkaar om erlangs te eten.
Misschien eerst eens aan de hand laten grazen met de greenguard?
Hiervoor had ik zo'n dichte graaskorf maar vooral bij warm weer kreeg ik het daar zelf al benauwd van, ik vind dit veel diervriendelijker en toen ik ze gisteren uit het land haalde kwam ze vrolijk aanlopen met haar greenguard, het leek haar niet echt te hinderen.