hoe greenguard graasmasker vastmaken??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

hoe greenguard graasmasker vastmaken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 14:52

Hallo allemaal,
ik heb een pony die veel en veel te veel vreet. Er is geen mogelijkheid op geen weidegang dus ik ben naast het veel rijden ook me aant voorbereiden op een graasmasker

Ik heb eeb new forest opony (D) en ik heb nog een greenguard maat pony. Die heb ik gisteren opgedaan, echt wel strak, maar binnen tien happen had ze m zo gewurmd dat ie (met het greenguard haslter erbij) helemaal gedraaid in dr wang prikte, maar datz e wel door een gat heen aan het eten was. Ik heb nu de testweek maat paard aangevraagd bij de paarden drogist.
Hebben jullie fotos van hoe strak ie moet zitten? gisteren zat ie helemaal tegen der lippen aan en ook strak aan de zijkanten, maar bij het ponymodel zijn de hoeken open, daar wurmde ze zich dus door om vervolgens verder te smikkelen van het gras ....

andere tips voor graasmaskers welkom, ik vind zon korf (rond modelletje) zo benauwd idee, of is dat meer in mijn hoofd zo???

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:04

Ik heb mijn merrietje toevallig net eergisteren voor het eerst de greenguard omgedaan, maar..bij een halster dat eigenlijk iets te dun is voor een greenguard. De bevestiging aan de neusriem schoof alle kanten op (omdat het halster te dun was) en binnen de kortste keren had ze het masker al scheef zitten en nog even later bungelde het al onder haar kin.. Vandaag een wat breder halster gepast met de greenguard, ik heb de greenguard niet helemaal strak zitten tegen haar neus en mond en zijkant aan, er zit wat ruimte tussen, niet te veel maar wel wat. Bij dit bredere halster blijft de bevestiging op de neusriem veel beter zitten, ik denk echt dat het ook scheelt wat voor halster je gebruikt. Natuurlijk deed ze van alles om het kwijt te raken; schudden, rennen, en op een gegeven moment met haar hoofd over de grond heen schuren zodat er allemaal klonten modder tussen de greenguard kwamen. Ik had er een hard hoofd in, dacht dat ze haar neus er wel weer door zou wurmen. Gelukkig niet, hij bleef zitten. En na ongeveer een kwartier zag ik dat ze af en toe eens probeerde met haar neus op de grond iets te eten want ze had op een gegeven moment door dat dat dus wel kon met dit masker. Na nog een half uur had ze het al goed door; duwen met je neus op de grond en (kort) gras kun je dan naar binnen krijgen. Gelukkig bleef dit zo en kon ze er redelijk mee overweg.
Maar, zoals bij de greenguard staat aangegeven, de meeste paarden accepteren het, maar sommige krijgen het voor elkaar om erlangs te eten.
Misschien eerst eens aan de hand laten grazen met de greenguard?
Hiervoor had ik zo'n dichte graaskorf maar vooral bij warm weer kreeg ik het daar zelf al benauwd van, ik vind dit veel diervriendelijker en toen ik ze gisteren uit het land haalde kwam ze vrolijk aanlopen met haar greenguard, het leek haar niet echt te hinderen.

kim1207

Re: hoe greenguard graasmasker vastmaken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:39

heb jij maat pony of paard en voor welk type paard / pony??

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:43

je moet het masker warm maken en dan kan je hem buigen. je moet hem zo klein mogelijk maken. mijn shetlander draagt pony en die krijgt hem niet af. en kan niet te veel gras pakken.een ander paard bij mij op het land daar is het masker ook niet goed gebogen en die kan dus ook het gras goed pakken die schuift hem gewoon op zij het masker.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:56

als ik m dichtvouw knelt ie op de neus / is dr bekkie te breed zeg maar....
ik heb proefweek maat paard aangevraagd ...

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:59

maar ik denk dat je dan ook echt een paard nodig hebt. bij mij heeft een haflinger op stal ook pony en die sluit dus ook niet mooi. die heeft nu ook een grotere besteld. mijn shet heeft pony

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 16:21

oke, ik hoop dat ie morgen binnen is en dan zullen we het eens zien.....

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:27

Je moet hem niet zo strak doen dat hij tegen de lippen aan zit.. dat lijkt me zeer irri voor het paard. Ik heb hem zelf ook, en hou hem op een halve centimeter afstand tot de lippen.
Het filmpje op de site van de paardendrogist is mijn merrie met de greenguard :)

P_liefhebber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:03

Mag ik vragen na hoeveel tijd jullie paarden doorhadden dat ze ermee eten kunnen?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:48

Uurtje :)
Ik maakte me zorgen, ze stond maar te hannesen met dat ding, flemen enzo. Ik ben weggelopen, en na een uurtje gaan kijken. Toen stond ze gewoon te grazen :D Drinken kunnen ze er ook gewoon mee.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:23

Ik zit er ook aan te denken om een greenguard voor mijn pony te kopen. Maar mijn vraag is vooral krijgen ze geen schade aan de tanden? Dit heb ik namelijk ook wel gelezen?