je hebt natuurlijk het tuig enz. maar dat is maar 1 keer.... maar wat ik dus bedoel is:
de kosten van voer, wei of stalling, hoefsmid, dierenarts, tandarts en weet ik wat nog meer....
dus als je dat weet wil je dan reageren please

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NaomiJouke schreef:Het ligt waar je woont
mag ik hier mischien antwoord op
*komt ie aan huis te staan of bij een boer of op pensionstal
*Wat voor ras wil je
*wat wil je er mee bereiken
Alle paarden zijn kwa dierenartskosten hetzelfde bij shetlander ben je alleen goedkoper uit met de wormenkuur want daar kan je meerdere keren meedoen
Als het paard op ijzers staat moet de hoefsmid wat vaker komen
xSlvna schreef:Ik zou rekenen op een €450
Dan heb je stalling, wormenkuren, entingen twee keer in het jaar, bekappingen + ijzers en geld extra voor lessen (twee keer €25 per maand, anders 4 keer €5, verschilt per stalling/les), spulletjes (dekjes) en dierenarts als er iets kleins is.
lisetteexx schreef:NaomiJouke schreef:Het ligt waar je woont
mag ik hier mischien antwoord op
*komt ie aan huis te staan of bij een boer of op pensionstal
*Wat voor ras wil je
*wat wil je er mee bereiken
Alle paarden zijn kwa dierenartskosten hetzelfde bij shetlander ben je alleen goedkoper uit met de wormenkuur want daar kan je meerdere keren meedoen
Als het paard op ijzers staat moet de hoefsmid wat vaker komen
Dierenarts kosten zijn zeker niet hetzelfde het ligt er wel aan wat het dier heeft
NaomiJouke schreef:xSlvna schreef:Ik zou rekenen op een €4500
Dan heb je stalling, wormenkuren, entingen twee keer in het jaar, bekappingen + ijzers en geld extra voor lessen (twee keer €25 per maand, anders 4 keer €5, verschilt per stalling/les), spulletjes (dekjes) en dierenarts als er iets kleins is.
typfoutje denk ik of bedoel je per maand?
ZeSteigert schreef:xSlvna schreef:Ik kom net tot een €375 als ik redelijk ruim doe ZeSteigert!
Dan woon jij waarschijnlijk ergens anders :p
Bij ons is het 350 ongeveer voor stalling. Dan moet je nog les erbij, voer, dierenarts, hoefsmid etc etc en kom ik wel aan 500 euro..
ZeSteigert schreef:Ik heb -nog- geen eigen paard, maar heb het vaak zat uitgerekend
hoeveel betaal jij voor stalgeld? En zit daar dan ook voer bij?
1234321 schreef:Kijk eens op de wiki: http://www.bokt.nl/wiki/Kosten