Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl schreef:Thuis houden en echt iemand zoeken die je kan helpen, een opfok gaat dit probleem niet verhelpen en in mijn ogen alleen maar erger maken aangezien al die 2 jarigen bij elkaar gefikkert worden zonder ouder dier erbij.
Cowgirl schreef:Thuis houden en echt iemand zoeken die je kan helpen, een opfok gaat dit probleem niet verhelpen en in mijn ogen alleen maar erger maken aangezien al die 2 jarigen bij elkaar gefikkert worden zonder ouder dier erbij.
Agnes75 schreef:Hoe wordt hij nu gehouden?
Krijgt hij onbeperkt ruwvoer en kan hij overdag in de wei lopen en grazen?
De beste manier om voernijd te lijf te gaan is je paard op onbeperkt ruwvoer te zetten. Hij kan wel een maagzweer hebben die dit gedrag veroorzaakt. Gezien zijn verwaarlozing lijkt me dit best waarschijnlijk. Hem apart voeren van de rest kan ook helpen, zodat hij de rust krijgt om te eten en er niet steeds voor hoeft te vechten.
Verder vind ik dat hij zich zeer onbeschoft naar jou toe gedraagt dus ik denk dat je zelf met grondwerk aan de slag moet om hem respect bij te brengen voor jou! Dit lukt waarschijnlijk het beste gewoon bij jou thuis. In de opfok moet hij nog meer vechten voor zijn plek en ik denk dat hem dat geen goed zal doen. Bovendien heb je dan totaal geen zicht op hem en zal zijn gedrag zeker niet verbeteren. Mijn advies: thuis houden en met hem aan de slag gaan!