Dwerggeitjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah2021

Dwerggeitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 08:54

Hallo,
Ik hoop dat mijn vraag hier allereest wat juist staat. Ik wist niet goed waar ik deze kon plaatsen. Ik zou graag dwerggeitjes aanschaffen. Ik heb al reeds 2 shetlanders op een weide staan met enkele kippen.

Mijn eerste vraag: Zouden zij allemaal samen goed kunnen leven op dezelfde weide?

Tweede vraag: Eten dwerggeiten veel gras of eerder gematigd? Zal ik veel verschil opmerken in de grashoeveelheid op de weide, wanneer ik er 3 dwerggeiten bij zet?

Derde vraag: Wat doe je met de mest?

Groetjes en alvast heel erg bedankt,
Sarah

Hevonen

Re: Dwerggeitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:58

Er zijn een paar geitentopics, gebruik de zoekfunctie...

Maar: wij hebben 4 landgeiten (stukken groter) en wij merken nauwelijks verschil in hoeveelheid gras. Onze geiten hebben altijd samen met paarde n pony gelopen en dat heeft nooit problemen gegeven. Geitenmest is lastig weg te halen, omdat het kleine keutels zijn, maar verder: gewoon op de mesthoop.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 09:16

Het belangrijkste is een goede omheining want geitjes zijn kampioenen in ontsnappen. :j

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 09:28

Ze willen ook nog wel eens aan de ponystaarten vreten. Een pony van mij is zo een flink stuk staart kwijtgeraakt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:22

Je topic hoort op BB, maar daar mag je pas na 25 zinvolle berichten posten, of je moet aangemeld zijn voor 1 september 2006. Vandaar dat ik het topic ga sluiten.

Meer over deze 25-posts regel kun je hier in de Help over lezen. Je moet je daarnaast nog even zelf aanmelden voor de Kudde. Dat kan via deze link.