Ik ben wel benieuwd of ik beren op de weg zie of dat jullie het met me eens zijn..
De staleigenaar waar mijn pony staat, doet de laatste tijd het hooi in een wasmand (van plastic) en zet deze in de stal van mijn pony. Als het hooi zo los in de stal ligt gaat mijn pony er mee smeren, ze schopt alles dan door de mest. Nu wil ik die mand liever niet in de stal hebben staan. Straks wil ze er mee spelen en stapt ze met haar hoef er doorheen, en heeft ze die mand aan haar been hangen. De mand is ook al wat kapot en daarom scherp. De staleigenaar zegt dat het wel mee valt en dat er niks kan gebeuren.
Ik zou op zoek gaan naar iets beters voor het hooi. Misschien kun je een hooinet ophangen of een ruif kopen? Dan los je het probleem van de staleigenaar op en kan je pony veilig eten.
Ik heb nog wel een hooinet liggen en die neem ik straks mee naar stal, dan is het probleem over inderdaad Maar was gewoon benieuwd wat jullie zouden vinden.
eclair98
Geplaatst: 11-05-13 14:35
Hooinet, ruif, een NIEUWE mand kopen (niet scherp) en ophangen of een dichte mand en daarvan de hengels afknippen? (Ik denk nog even na)!
XxLMMxX
Geplaatst: 11-05-13 14:37
Hier gebruiken we van die flexibele wasmanden, zou ik een verstandigere keuze vinden dan de huidge wasmand die bij je gebruikt wordt. Verstandig dat je voor een hooinet gaat
Blackberry28
Geplaatst: 11-05-13 14:38
speciekuip of zo'n grote flexibele emmer, weet niet of je staleigenaar zin heeft om iedere keer een hooinet te vullen?
Shirley
Geplaatst: 11-05-13 14:39
Goed dat je maatregelen neemt
We hebben dat ook ooit eens gehad met een simpel voerteiltje, dachten ze ook wel op te kunnen staan ... gelukkig niet in paniek geraakt, maar bij zo'n grote wasmand kan het wel heel anders aflopen, bovendien is scherp plastic sowieso niks voor in een stal
Zo'n grote flexi tube zou ook mijn voorkeur hebben boven een net !
Anoniem
Geplaatst: 11-05-13 14:41
Specikuip is ook nog wel een goed idee inderdaad! Die zijn er in overvloed hier. Helaas wil hij geen ruif in de stal hebben. En gelukkig ben ik niet de enige die er gevaar in ziet
moonfish13
Geplaatst: 11-05-13 14:45
Of inderdaad zo'n grote flexibele kuip. Krijgen ze echt niet kapot hoor.
Bij ons op stal maken ze gebruik van hooinetten en plastic tonnen waar ze de handvaten van af halen. Zo kan er geen been of iets dergelijks in blijven hangen. http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/0000054 ... exibel.jpg Zulke alleen dan met de handvaten eraf.
Die laatste gegeven in de link zou ik ook aanraden, of gewoon een specikuip. Geen hooinet. Die moet je hoog hangen als je niet wil dat er een voetje in blijft zitten, waardoor het paard constant met het hoofd omhoog moet eten en daarmee ook nog eens alle stof in de ogen krijgt.