Sinds ik verhuist ben van een weiland met een 'kot' bij waar ik mijn gerief in kwijt kon, en nu op een privé stalling sta, moest ik toch wel een zadelkast hebben!
Ik heb 2 van die 'standaard' ijzeren kasten nodig, enkel voor mijn zadeldekjes, dus dat ging 'm niet worden..
Vandaar dat ik ben begonnen met plannen tekenen voor een eigen zadelkast te bouwen!
Dit is het plan:

Meteen doorgemaild naar een goede vriend van mijn ouders, hij heeft zowat alles in z'n huis zelf gemaakt, dus dit ging 'm ook wel lukken!
Deze ochtend naar de Gamma gereden voor alle spullen, en rond een uur of 11 zijn we echt begonnen.
Eerst een verstevigingslatje aan 1 kant voor de achterwand en alle gaatjes voorboren.

Daarna de stukken aan elkaar vastmaken.

Daarna met zo'n speciaal toestel 3 gaten 'branden' in de deuren, zodat de scharnieren erin pastten

Van de rest heb ik geen foto's

Eindresultaat mag er wel zijn vind ik!

Aangezien je met dit soort slot de kast nog steeds kan opendoen, hebben we aan rechterdeur nog een 'slot' gehangen, die je vaak bij woonkamer-kasten ook hebt, dat je ze langs boven en beneden eerst moet 'opendoen' dmv een soort hendeltje

De bovenste (rechtsboven) legplank kan ik 10cm hoger en lager hangen, of volledig uitlaten. Ook de onderste plank kan ik verhogen/verlagen of eruit laten!

Zo, dit waren de foto's!

Kast is gemaakt uit mdf platen van 22mm dikte, achterwand is 18mm dik. Moet enkel nog vernist worden, en binnenin moet de zadelsteun en hoofdstelhangers nog komen.
In totaal heeft ons dit €115,62 gekost, zonder vernis
Bedankt voor het kijken! Laat je een reactie achter?