Alleen heeft ze manen van 30 cm lang dus die moet ik wel even trekken maar nou hoorde ik dat je manen altijd naar een kant moet trekken maar nou weet ik niet of dat naar links of naar rechts is.
Kan iemand mij dat vertellen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

AnnemiekvM schreef:Dat wist ik niet! Hoe zit het dan bij paarden die lange manen hebben (haflingers, friezen, shetlanders)Die groeien vanzelf een bepaalde kant op. Ik denk niet dat ik zijn manen de andere kant op krijg.
Bij de haffies is het de mode om aan beide kanten zo dik mogelijk en zo lang mogelijk haar te hebben

, omdat je dan de wortels ermee uittrekt, omdat de manen anders halverwege ergens al ongelijk afbreken, waardoor je paard manen met happen erin krijgt. De manen horen officieel rechts ingevlochten te zijn, maar zolang je niet op wedstrijden komt, maakt het niets uit aan welke kant de manen hangen, alhoewel als je ze rechts laat hangen, het invlechten makkelijker gaat, omdat ze dan al zo blijven hangen.