Bij sneew valt het nog mee, maar mijn paardje heeft ijzers en dan krijgt hij binnen de paar minuten van die vervelende ijsklopen onder zijn hoeven waardoor hij weer niet verder kan. Heeft hier iemand een oplossing voor? want ik ga wel graag wandelen in de sneeuw, maar er is niks aan als je elke honderd meter moet stoppen en ijs uit zijn hoeven kloppen.
Maar als het ijzelt, wordt ons terrein een echte schaatspiste. Ik heb gewoon te veel schrik dat hij uitglijdt op het ijs en zijn been breekt en dan heb ik als enige keuze nog: hem in zijn box laten
En als het gewoon vriest, dan ga ik wandelen op de openbare weg. Lekker veel vervelende automobilisten tegenkomen
) Maar ja die paar dagen dat ze in stal moeten blijven vind ik erg. Dan borstel ik, knuffel ik en masseer en stretch ik zijn benen een beetje.
je kan ook hoefschoenen proberen zijn wat duurder in aanschaf dan ijzers maar gaan langer mee,en zijn veel beter voor de hoeven en je hoeft ze alleen maar aan te doen als je buiten gaat rijden en op een verharde ondergrond komt! en daarbij komt dat je met ijzers uit kan glijden en deze hoefschoenen niet!
.