Mag je een bak laten aanleggen op een stuk monumentale grond, waar op dit moment groente op wordt verbouwd? Wat ik zeker weet is dat je de grond niet mag 'verharden' daar, maar mag je er wel zand & palen etc in laten zetten?
GDG
Geplaatst: 09-05-13 21:51
Daarvoor zul je toch echt het bestemmingsplan moeten raadplegen van de betreffende gemeente. Elke gemeente maakt zijn eigen regels.
joyce B
Geplaatst: 09-05-13 22:19
Inderdaad. Je kunt via de vrom zo'n schema bij langs over noodzaak aanvragen vergunning, maar bellen voor een afspraak met de betreffende ambtenaar geeft meer zekerheid en duidelijkheid. Bak is vaak al een aanlegvergunning of bouwvergunning voor nodig. Vaak zijn er aanvullende regels voor ligging en afstand tot andere woningen ivm overlast.
friesiszwart
Okee dankjewel! Er komt waarschijnlijk toch geen bak bij ons thuis maar ik had een discussie met m'n ouders over of het nou wel of niet mocht bij ons achterhuis. Het is namelijk niet zo dat ze het helemaal niet willen, maar ze denken ook dat het niet mag, dus als ik bewijzen heb dat het wel mag van de gemeente dan is de kans groter dat we er misschien toch eentje krijgen thuis! Maar dan zal ik het eerst nog even opzoeken/navragen bij de gemeente ofzo!