Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Terwijl de andere 2 om 5uur aan het hek staan te hinniken dat ze naar binnen willen. Ik vind wel dat je rekening ermee moet houden of je paard wel écht de hele nacht buiten wilt staan. Bij ons staan ze smorgens van 8 tot 5 buiten en in de avond komen ze binnen wat ze heel prettig lijken te vinden.
het is gewoon even kijken hoe je paard het zelf vind. Als ik die van mij de dag buiten zet dan is het 's avonds niks anders dan hinniken en ijsberen voor het hek tja, naar binnen dus. Als hij nu naar buiten gaat dan heeft hij niet zulke koude lelijke nachten om te wennen dus
besef wel dat als je hem nu het hele jaar door buiten zet en 24/7 dat je die dekens dan niet nodig zal hebben. In september krijgen ze hun eigen deken
tenminste dat vind ik altijd van paarden die 24 uur buiten staan, die zien er altijd uit als echte pony's en paarden hihi 
Dus houd je paard gewoon goed in de gaten.
maar kan niet inschatten of hij continu gezelschap leuk vind Sandraa schreef:Dees schreef:Waarom wil je 24/7 buiten?
Wil je dat ook in de winter?
Omdat de stal midden in het bos ligt, en hij van dressuurpaard recreatiepaard wordt.
Dat het 24/7 buiten is, is het enige wat me afschrikt. Al denk ik dat het vanuit het paard gedacht ideaal is?

. Niet eens in Nederland overigens, ergens in Oost-Duitsland, met flink veel sneeuw en erg koude temperaturen.
.
Als je bang bent dat je paard in de winter misschien niet in de schuilstal gaat/kan, misschien een idee om een extra ongevoerde regendeken óver je waterdichte winterdeken te doen. Dat doe ik altijd omdat mijn ervaring is dat wélk merk ook (en ja, heb ook de duurdere merken) op een gegeven moment doorslaat als ze continue in de barre weersomstandigheden verblijven. Zorg voor genoeg ruwvoer en kijk naar je paard. Mijne zou dus écht niet meer anders willen (als ik haar met regen binnenzet om te poetsen staat ze te draaien en te schrapen...)en ook zij stond vroeger op etenstijd (!) voor het hek te wachten om naar stal te gaan, maar dat was dus inderdaad vanwege voer en gewoonte