Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BlueStar schreef:Dan hem een paar dagen in de weide naast de bestaande groep(je) zetten. Kunnen ze wennen met de veiligheid van het draad ertussen.
Een ouder dier van zijn eigen hoogte is ook een fijne oplossing maar ook dan zal er op de plaats gezet worden. Manieren kunnen die jonge dieren alleen leren door vaak verkeerd te doen.
Zorg dat als je hem in de groter groep plaatst er voldoende ruimte is tot wegvluchten. Dus een groot weiland, of zo open zetten dat er 2 of 3 vrij te bereiken zijn.
Het feit al dat jij zegt dat hij koning denkt te zijn zegt eigenlijk al genoeg. Dit dier heeft een veel grotere ego dan wijsheidof hij nu echt een baasje is of een angsthaas die zich groot voor doet. Hoe je het ook gaat aanpakken hij wordt hoe dan ook op de plek gezet. Jonge dieren moeten manieren hebben anders wordt het wel door de andere aangeleerd. Om grote wonden te voorkomen een oude dikke deken opleggen. Hij heeft voor die tijd de kleine signalen al genegeerd of niet gezien, dan krijgt hij helaas de hardere les.
mandy_shenzi schreef:Ja precies! Ik vind het zo zielig voor hem want hij hoort niet alleen te staan! Ik was echt moedeloos en daarom vraag ik hier tips ..