Vandaag is onze rijbak omgeploegt omdat er gras in groeide. Vorig jaar is dit ook gebeurd omdat er veel gras in de bak stond. Zelf vind ik het niet zo mooi lijken als er zoveel gras in de bak staat.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik het voorkomen dat er weer gras groeit in de bak?
eline10
Geplaatst: 03-05-13 17:10
Regelmatig ploegen
xSlvna
Geplaatst: 03-05-13 17:10
Bij ons is onder het zand beton...
Lindor92
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-13 17:11
eline10 schreef:
Regelmatig ploegen
ja dat dacht ik ook al, moet ik mijn pa daar maar voor aansporen.
Dieselpaard
Geplaatst: 03-05-13 17:13
xSlvna schreef:
Hoe doen jullie het dan met het afvoeren van t water?
eline10
Geplaatst: 03-05-13 17:15
LiiNd_Y schreef:
eline10 schreef:
Regelmatig ploegen
ja dat dacht ik ook al, moet ik mijn pa daar maar voor aansporen.
Hahaha! Je zou het ook zelf met je paarden kunnen doen als ze beleerd zijn
uhm ja dat is waar hoop in de zomervakantie weer flink te kunnen rijden.
xSlvna
Geplaatst: 03-05-13 17:19
Dieselpaard schreef:
xSlvna schreef:
Hoe doen jullie het dan met het afvoeren van t water?
Ik heb géén idee, was ook een prut-bak Weet niet hoe het op de huidige stalling is, dat is daar allemaal gedraineerd, word nooit geploegd, weet persoonlijk niet hoe het kan, misschien onder de drainage zijl...?
ClaudiaDer
Geplaatst: 03-05-13 17:21
Elke dag rijden! Zo af en toe trekken we hem helemaal om en slepen we de bak. Wij hebben helemaal geen last van groen nu!
Inderdaad veel rijden, dat werkt het beste (en goedkoopste )
Gucci_
Geplaatst: 05-05-13 20:27
Heb ik ook last van. Is het zomer, hoef ik eindelijk geen stallen uit te mesten, moet ik weer al dat onkruid uit de bak halen...
Gewoon even de tijd voor nemen, ik ga er doorheen met een schoffel, en daarna met een hark, dat gaat het snelste. Veel rijden helpt niet zo hier, paarden staan ook vaak in de bak, maar dat helpt ook niet.
slepen is naar mijn idee de beste manier en dan niet waneer het gras er al staat maar het hele jaar door een regelmatig klusje. Met gif (spuiten) zou ik niet zo graag doen omdat de paarden ook in de rijbal los lopen.
Elan_GV
Geplaatst: 06-05-13 07:40
Bij ons merk je meteen als de paarden weer in het land staan, dan groeit er hier en daar weer meteen een sprietje, ik trek het er altijd met wortel en al uit als ik het zie (wil heel goed in het witte zand) Als de paarden er in staan en er veel in gereden word of gerold of whatever dan groeit er niks, dan gaat meteen dood. Dus idd, slepen/ploegen en de paarden in de bak en rijden.
Tinky12
Geplaatst: 06-05-13 07:47
Dit probleem hadden wij ook op onze baan...vanwege het slechte weer en problemen met de waterafvoering konden wij een maand of 6 niets doen.Nu had het gevroren,toplaag weer los...water weg...YAY .Helaas na de 1e bui schoot het gras omhoog
Nu een frees aangeschaft...2e keer gefreest en er is al zo goed als niets meer te zien.Zodra de 1e spriet zijn kop weer boven het zand durft te steken gaat de frees er weer overheen en daarna weer slepen. Dit gewoon volhouden en je zal zien dat straks alleen nog regelmatig gesleept hoeft te worden en 2 x per jaar freesen voor de doorwatering
lucaa2
Geplaatst: 06-05-13 07:55
Als je er veel rijd kun je er eens per jaar nieuw,zand op gooien zodat het groeien van andere planten dan gras meer uitgesloten wordt. Verder je rijbak als paddock laten functioneren door je dieren erop te zetten zodat zij alles wat dreigt te gaan groeien, direct weg te eten. Bij mijn rijbak groeit er hierdoor helemaal niets ! ^_^
Geplaatst: 06-05-13 22:13
regelmatig slepen/lostrekken. Bij mij groeit er alleen gras in de hoeken omdat ik met de auto sleep en dan niet verder de hoek in kan komen met de auto en sleep. Als de paarden er regelmatig los in lopen eten ze in de hoeken het gras kort en met spelen maken ze het zand los en dan gaat het gras ook weg.