kan paard niet meer begroeten in wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SmartBH

kan paard niet meer begroeten in wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 20:09

Hoi allemaal,

Vandaag wilde ik even snel nog mijn paardje begroeten in de wei. Hij staat er met zijn weidemaatje en heeft er een nieuwe buur bij. Een pas geruinde hengst van de boer. Het gekke is dat ik niet eens bij mijn paardje kon geraken en hij niet bij mij. Zijn weide maatje kwam er steeds tussen of jaagde hem weg.

Omdat ik pijn had in mijn knieeën kon ik dus niet lopen. Ik heb dan maar wat gebluft met het touwhalster van mijn paard. Waarop het weidemaatje zich dus ging verscholen achter mijn paard. Mijn paard wilde hem niet in de buurt hebben, dus legde zijn oren plat en zwaaide met zijn staart. Maar doetje dat het is, hij trapt niet en laat zich dus doen. Vond het wel heel erg zielig, hij wilde steeds komen maar kon niet.

Ik denk dat ik het best dus even zijn weidemaatje op zijn plaats moet zetten. Maar ik vraag me af hoe? want er snel lopen of snel reageren kan ik niet vanwege de pijn in m'n knieeën.

Iemand tips?

elsa91

Re: kan paard niet meer begroeten in wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:33

Dit herken ik direct, mijne staat nu een half jaar samen met een d pony en als ik de mijne wil pakken en het komt die ander niet uit dan komt ze eraan gerend en jaagt ons uit elkaar. Mijn pony is dan ook zo'n 'doetje' en doet niets terug maar gaat onderdanig aan de kant (vaak al voordat dr ander er is). Heb geprobeerd de andere pony te negeren, weg te sturen, korte aandacht en vervolgens door naar mijn eigen en het word allemaal al iets beter, maar als die andere pony het tussen haar oren heeft.... tja, ik weet het dus ook even niet meer en volg het!

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 21:41

elsa91 schreef:
Dit herken ik direct, mijne staat nu een half jaar samen met een d pony en als ik de mijne wil pakken en het komt die ander niet uit dan komt ze eraan gerend en jaagt ons uit elkaar. Mijn pony is dan ook zo'n 'doetje' en doet niets terug maar gaat onderdanig aan de kant (vaak al voordat dr ander er is). Heb geprobeerd de andere pony te negeren, weg te sturen, korte aandacht en vervolgens door naar mijn eigen en het word allemaal al iets beter, maar als die andere pony het tussen haar oren heeft.... tja, ik weet het dus ook even niet meer en volg het!

Blij dat ik niet de enige ben ! :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:44

Wat lastig! Andere pony even vastzetten? Of gewoon een zweep mee en eens een lel verkopen, als je dat kan? Beter een keer zo dan tien keer klooien toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:48

De boer even vragen wat je het beste kan doen? :)

Mijn pony stond eerst ook niet toe dat de andere eigenaren zijn vriendje benaderden, dus ik gaf groen licht om mijn pony gewoon een mep te verkopen als hij niet reageerde op de waarschuwing. Werkte prima, hij kent z'n plek en snapt dat wij toch echt bovenaan de rangorde staan. sta wel stevig in je schoenen en loop er ook echt met een houding van 'ik ben hier de baas, wat denk je wel niet!!'. Dus wees heel zelfverzekerd.
Het is bij ons helemaal opgelost, zelfs met voeren geen gedonder :) en ook niet met in en uit de wei halen. Gaat heel soepel allemaal. Mijn pony jaagt nog wel op die andere pony haha, want onderling moet hij wel zijn plek kennen. Maar dan zijn wij er niet mee bezig, dus gaat hij maar zijn gang.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-05-13 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:51

Ik heb zodra ik de wei in loop dat de paarden het snappen komt er een nieuw paard leg ik het ze uit.
Ik heb wel eens dat als ik naar mijn pony loopt een ander aan komt lopen, Ik waarschuw 2x duidelijk door weg te jagen wil dat niet krijgt ze een tik met het touw. soms moet je gewoon 1x duidelijk zijn

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 21:41

Bedankt voor de tips, ik kom heel goed overeen met de eigenaar van de pony :) zal het hem gewoon even uitleggen, hij zelf is ook vrij streng op zijn pony dus ik vermoed wel dat hij het zal snappen :)

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:15

Denk dat het toch het beste is de boer je te laten helpen, als je natuurlijk niet snel kan reageren met je knieën. Wat hulp is natuurlijk nooit verkeerd en je wilt toch bij je paardje komen :)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:19

denice schreef:
Wat lastig! Andere pony even vastzetten? Of gewoon een zweep mee en eens een lel verkopen, als je dat kan? Beter een keer zo dan tien keer klooien toch?

Werkt erg goed ik heb er nu geen last meer van