Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myraxhorsey schreef:Oja ik was ook wat vergeten te zeggen ik wil een Shetlander kopen en dat is meestal minder geld toch?
xSlvna schreef:Iedere 3 maanden een wormenkuur, 2 keer per jaar enten (tetanus, influenza), hoefsmid iedere 6 à 8 weken.
Edit: Twee keer per jaar tandarts en een zadelpasser/maker. Erbij nog 2 keer per jaar een Osteopaat en Masseur is ook fijn voor het paard
Edit 2: Wormenkuren zijn tussen de €10 en €20 per keer, enten is vaak €25 en de hoefsmid ook (zonder ijzers), de tandarts €50 bij een controle en een zadelmaker €70 voor het controleren, zadel opvullen kost ongeveer €200. Osteopaat is vaak €120 bij het eerste consult, €70/80 bij ieder volgend consult.
Citaat:Je hoeft maar 1 keer per jaar te enten. Hoefsmid inderdaad wel regelmatig, of je moet het zelf bijhouden, maar dat moet je niet zomaar onervaren gaan doen. Twee keer per jaar tandarts vind ik ook echt heel erg veel van het goede idem dito voor zadelpasser/maker en 2 keer per jaar een osteopaat/masseur, wat een onzin, sorry hoor