).Nou toen de Ainsley erop,de kussens lagen echt goed alleen de boom was iets te nauw en hij kroop ook naar voren.Maar ohw wat zat dat zadel lekker,toch was mijn instructrice wat minder gecharmeurd van mijn houding in het zadel(maargoed ze is zelf helemaal weg van kieffers
)Nu ga ik vandaag maar weer eens de kieffer rijden en morgen met een pad eronder de ainsley(moet vrijdag besloten hebben welke het word).Als ik naar de voordelen en nadelen kijk dan is m'n keuze eigenlijk al een beetje gemaakt:
Kieffer(voordelen):ligt uitstekend op m'n paard,ik schijn er een goede zit in te hebben als ik op m'n kont zit ipv m'n ****
,ik zit als een huis bij het doorzitten,hij is minder oud als de ainsley en de prijs is redelijk.Kieffer(nadelen):vind hem dus niet zo lekker zitten als de ainsley(maar dat zal wel wennen zijn),heb het gevoel dat het me naar voren kantelt(maargoed weer het commentaar:je moet op je kont zitten
),hardere zit.Ainsley(voordelen):heeft een diepe zit en zit daarom naar mijn gevoel lekkerder,je word in de juiste houding gedrukt(m'n instructrice vind dat niet zo)
Ainsley(nadelen):is ouder en duurder dan de kieffer,zal opgevuld moeten worden,ik schijn er minder goed in te zitten,kruipt naar voren.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen met deze twee merken en waarom je juist voor dat specifieke merk heb gekozen?
Hoeveel steun je in je zit hebt hangt af van het model dat je geprobeerd hebt. Als je de Ainsley lekekr vind zitten, houd je dus van een erg diepe zit, met een 'opgesloten' gevoel. dat soort zadels heeft Kieffer sinds enige tijd ook, denk aan Lusitano.