Prikpaaltjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla__

Prikpaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 07:45

Hoi,

Ik wil graag prikpaaltjes gaan bestellen, nou heb ik al op agradi zitten kijken en prikpaaltjes is opzich niet zo spannend. Maar met het draad zie ik de bomen door het bos niet meer. Hoeveel heb ik ongeveer nodig? Iemand die mij hierbij kan helpen?

Mvg,
Priscilla

mirim

Re: Prikpaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:05

Dan zou je ons toch eerst moeten vertellen om hoeveel land het gaat.
En prikpaaltjes heb je ook in verschillende soorten, ze zijn niet allemaal even stevig en gebruiksvriendelijk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:10

Ik zou niet te goedkoop draad nemen, daar zitten heel weinig of heel dunne ijzerdraadjes is die snel kapot gaan en waardoor dan je geleiding niet meer goed is.
Prikpaaltjes, als je geen slopers hebt zijn die plasticce wel fijn, ik vind wel dat de plastic door de jaren verweerd en snel kapot gaat.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 08:15

Ik wil het gebruiken voor een fotoshoot ;) Hoeveel paaltjes zou ik ongeveer nodig hebben?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:05

Ligt eraan hoe groot het stuk is wat je afwil zetten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:39

De vraag moet eerder zijn om de hoeveel meter zet ik een paaltje en hoeveel lagen draad heb ik nodig, lijkt me.

Ik zou voor een 'losse paddock' de paaltjes om de 3 meter zetten, niet verder. Zou je een tijdelijke afscheiding tussen 2 vaste houten palen zetten in je wei, dan kun je rustig 6 meter aanhouden. Maar voor los werk zou ik zeggen, om de 3 meter. En voor een fotoshoot denk ik dat 1 draadje genoeg is, ze krijgen de kans niet er onderdoor te kruipen wat ze in een wei wel doen.

Verder lijkt het me logisch dat je een flink ruime paddock uitzet voor een shoot, dus minimaal buitenbak afmetingen, en dan kom je al snel op 100 meter draad, en dus ongeveer 30 paaltjes als je ze ongeveer om de 3 meter zet. Paaltjes met een stijgbeugelvoet zijn het sterkst en het handigst, is mijn ervaring.

MickeyN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:24

Hoe groot stuk wil je afzetten?

marike2907

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:22

Je kunt misschien ook even naar een speciaalzaak gaan waar ze draad verkopen. Dat kan je het in real-life zien en vergelijken. Misschien hebben de verkopers nog tips voor je. De keuze op Agradi is zo groot, dat is altijd lastig kiezen.

Succes!

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 10:05

Hoeft niet een heel groot stuk te zijn, maar groot genoeg zodat hij wat los kan rennen voor de foto's. Ik ga ff kijken waar ze hier in de buurt paaltjes en draad verkopen. :j
Maar stel ik zou op agradi 20 paaltjes bestellen + 200 m draad, dan moet dit toch voldoende zijn denk ik?