haai, de titel zegt het al een beetje, ik heb maandag een foto shoot. maar we krijgen mijn witte paard niet wit? tgaat vooral om de staart. iemand tips of goede middeltjes?
en toevallig iemand nog tips over hoe je een zwart paard het beste snel kan laten glanzen?
Zilvershampoo.. groene zeep.. dat is wat ik vaak hoor..
Anoniem
Geplaatst: 26-04-13 16:34
Wat voor shampoo gebruik je? Speciale shampoo voor witte paarden werkt meestal enorm goed. Deze is echt briljant http://photos.zootoo.com/ps_quicksilver ... 21_175.jpg Verder heb je ook speciale sprays om vlekken te verwijderen (gele/groene vlekken), die werken ook erg fijn.
cherell0
Geplaatst: 26-04-13 16:35
ik gebruik altijd gewoon baby doekjes (maar die van mij was bruin ) heb je r trouwens in de ruitersport zaak geen schampoo voor . en ik gebruik ook wel eens gewoon zwitzal , maar weet niet of dit ook voor wit werkt
ik ga morgen bij een schimmel kijken dus lees wel stilletjes mee , voor het geval dat
Biotex inderdaad, maar je kan ook een klein beetje (echt een heel klein beetje) wasmiddel voor de witte was in een emmer doen, water erbij en dan een borstel in de emmer dopen, paard eerst nat maken en schrobben maar! Niet te vaak doen, maar het werkt wel erg goed!
CM_
Geplaatst: 26-04-13 16:43
Staart idd laten weken in de biotex, en daarna wassen met zilvershampoo. Wel de biotex oplossen in goed warm water, en goed lang laten weken .
De tips over babydoekjes en zonnebloemolie zou ik zeker niet gebruiken, een klein windje met wat stof en je schimmel is weer bruin op die plekken
rommulus
Betadine shampoo!! Wordt eerst het paard helemaal oranje/rood, maar echt werkt super! Daarna nog een keer met zilver shampoo wassen en het paard is weer wit.
Talk poeder mee nemen tijdens de foto shoot, wordt ie ook witter van. Doen we vaak op de hengsten keuring bij een paard met witte voeten/bles of gewoon een schimmel die al wit is. Bijvoorbeeld als de voetjes te kort geschoren zijn, zodat ze rozig zijn/worden/lijken. Is weg met talk poeder!
Hmm ik heb een beetje paarsige shampoo bij de divoza vandaan, werkt vind ik niet voldoende. Vandaag ook silvershampoo geprobeerd, maar ik krijg 1 bil echt niet wit. Blijft een gele waas over
Ik volg ook even. Heb met mijn verzorg haf altijd zwitsal gebruikt. ook omdat dit zacht is voor de huid. Als je de meeste shampoo niet goed uitspoelt kan het gaan jeuken. Maar voor mijn eigen schimmel werkt Zwitsal niet echt.. Idd zijn staart en manen blijven maar geelig!
zilvershampo gebruikte wij ook altijd voor mijn schimmeltje werkte echt gewoon voor mensen en om je paard te laten.glansen gewoon babyolie of doekjes ook altijd gedaan
Claire1D
Geplaatst: 27-04-13 21:09
wat mijn vriendin altijd gedaan heeft is zilvershampoo op een washandje en goed inwrijven. daarna er natuurlijk weer goed uitwassen en tadaaa... daar heb je je witte paardje terug
Ik gebruik ook zilvershampoo. Ook heb ik een groene fles met spul wat zonder te wassen je paard wit maakt (is van hetzelfde merk als die oranje equishine flessen. De fles is ook hetzelfde) werkt goed...
ik heb een haf met ''witte'' beentjes, ik gebruik gewoon groene biotex met babyshampoo
Titineee
Geplaatst: 28-04-13 18:28
Ik kreeg laatst de tip van een mevrouw: Milde shampoo van de Euroshopper bij Albert Heijn. Schijnt ook goed te werken en die pony had ook echt een witte staart dus dat ga ik binnenkort ook eens proberen!