Voor het eerst heb ik een pony met zomereczeem, ik ben dus een beetje een dummie hierin.
Ik heb haar enkele dagen geleden een eczeemdeken gehaald van Rambo. Het bied haar een goede bescherming maar ik merk nog steeds dat de beesten haar echt irriteren.
Bestaan er goede sprays? Ik heb ook gelezen dat aanpassing van voeding wel kan helpen. Voor de moment krijgt ze 1 schep gerstemix, wat wortelen per dag en hooi a volonte.
Echt goed anti-vliegenspul is sinds kort verboden in NL. Uit Duitsland haal ik altijd Power Phaser, voor mijn pony het enige spul dat echt goed werkt.
LauwtjuhLevi
Geplaatst: 26-04-13 10:56
Er zijn zo veel dingen die je kan doen! Het is ook even zoeken voor wat er bij jouw paardje gaat werken. Bij die van mij maakte het voer namelijk totaal geen verschil helaas. Wel geef ik hem preventief knoflookolie dagelijks. En spray ik hem in met de spray van bremse. Ik heb ook de rambos SIH en we hebben zoveel dekens geprobeerd (Ivanhoo, equitheme, harry's horse etc.) En dit is de ideale deken, genoeg bewegings vrijheid en genoeg bedekking. Maar goed die knutjes/mugjes kunnen overal onder helaas.
En wat super helpt tegen de jeuk is Fenonolf, naast een verzachtende balsem is dit echt een middel wat super goed werkt om de plekken te voorkomen.
Beagle77
Geplaatst: 26-04-13 10:58
Het ligt over het algemeen vooral aan de voeding. Ook weidegang is hier soms debet aan door het fructaangehalte en de stoffen die er verder in kunnen zitten door (kunst)bemesting enz.