Shet sheren, nu wel of geen deken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Shet sheren, nu wel of geen deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 15:05

Ivm terugkerende luis heb ik, in overleg met de da, besloten om mijn shet vanavond te laten scheren. Stalgenootjes zeggen dat ik geen deken hoef te gaan halen aangezien de temperaturen goed genoeg zijn. Nu zat ik net naar het weer te kijken en ze verwachten dat het vrijdag nacht maar 3 graden word, is dit niet veel te koud zonder deken?

Mijn shet staat met zijn maatjes op een paddock met twee inloopstallen en krijgt twee keer per dag hooi en een uurtje gras per dag om het motortje aan de gang te houden.

Mocht hij een deken op moeten, wat ik zelf wel denk, moet ik dan alleen een regen deken nemen of voor de zekerheid nog en fleece deken voor er onder?
Laatst bijgewerkt door Wispeltuur op 25-04-13 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim

Re: Shet sheren, nu wel of geen deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:06

Ik zou toch nog een dunne deken opleggen, ten eerste zal het een grote verandering zijn dat ie ineens zn vacht kwijt is en het word ook nog eens koud... ik zou het wel doen..

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 15:06

Kimmms_ schreef:
Ik zou toch nog een dunne deken opleggen, ten eerste zal het een grote verandering zijn dat ie ineens zn vacht kwijt is en het word ook nog eens koud... ik zou het wel doen..

Was inderdaad ook mijn eerste gedachten, wat voor deken raad je aan?

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:09

ik weet het niet zeker als ik eerlijk mag zijn, ik denk gewoon een 100 grams? Want het vriest niet en overdag word het best warm(tenminste hier)....

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 15:14

Hier is de temperatuur nu ook heel aangenaam (22 graden, in de zon nog warmer) Maak me alleen zorgen over de nachten.
Laatst bijgewerkt door Wispeltuur op 25-04-13 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:19

heb mijn shetlander merrie dit jaar (2 weken geleden) en afgelopen jaar geschoren.
ze heeft snachts een regendeken op en een fleece eronder (afgelopen nachten niet meer)
en overdag een regendeken :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 15:25

Hannemarie schreef:
heb mijn shetlander merrie dit jaar (2 weken geleden) en afgelopen jaar geschoren.
ze heeft snachts een regendeken op en een fleece eronder (afgelopen nachten niet meer)
en overdag een regendeken :)

Jou shet staat nu dus met alleen een ongevoerd regendekentje `s nachts? En als de temperatuur naar 3 graden daalt, gaat de fleece deken er dan weer onder?

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:27

ik kijk per dag hoe koud het is en of het waait etc.
als het warm genoeg lijkt, blijft de fleece weg, anders gaat ie eronder :)

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:59

ik heb mijn shetteman ook 2 weken geleden geschoren en heb hem s,nachts onder een 100gr deken staan.Als het zoals vandaag mooi weer is dan haal ik hem er overdag af en als het morgen regent of kouder is dan laat ik hem gewoon op.Ik merk dat hij het koud heeft als het regent dus hij vind het niet erg om zijn deken om te hebben.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:09

Mijn shet word dit weekend geschoren en ik heb voor hem net een 50 grams bucas outdoordek bestelt. In de eerste instantie enkel voor de nachten maar als het overdags koud is blijft ie ook op. Zodra de temp boven de 10 graden komt met zon en zonder regen gaat de deken af.

MickeyN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:28

Ik zou voor de nacht er een dunner deken op doen, omdat je pony toch gewent is het warmer te hebben dan als die geschoren is. En overdag kan die gewoon af natuurlijk