Hoe je paard mooi maken/optutten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SmartBH

Hoe je paard mooi maken/optutten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 08:07

Hoi allemaal,

Omdat het vandaag mooi weer zal worden en ik een korte werkdag heb zou ik graag wat mooie foto's nemen van mijn paard. Het enige probleem is dat ik een leek ben in het optutten van mijn paard...Wie heeft er tips voor een leek? Ik zou graag hebben dat hij nog wat meer blinkt dan dat hij nu al doet. De winterhaartjes zijn er nog niet volledig vanaf.

Groetjes

Kirrr

Re: Hoe je paard mooi maken/optutten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:09

babydoekjes?

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 08:16

Kirrr schreef:
babydoekjes?

Zal ik eens uitproberen, bedankt :) wat heb je prachtige paarden zeg !

Heb je soms nog tips voor dunne manen en staart? Ik probeer het zo weinig mogelijk te kammen en ik heb mij een tube cowboy magic aangeschaft maar nog niet uitgeprobeerd. Heeft er iemand hier ervaring mee?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:23

Je kan de manen en staart ook met de zachte borstel doen. Dan komen er minder haren uit.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 08:35

Eline_S_S schreef:
Je kan de manen en staart ook met de zachte borstel doen. Dan komen er minder haren uit.

Ja dat doe ik nu. Voordien kamde ik ze regelmatiger uit, dan verloor hij wel veel haar. Maar nu voor de foto zou ik ze graag eens doorkammen, omdat het dan zoveel netter ligt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:52

Wat de mensen hier voorheen zeiden, zou ik idd toepassen.
Wat ook mooi is, eerst de beentjes helemaal goed poetsen, dan laagje hoefvet op hoefjes
en even met babydoekje over de beentjes gaan, als die stralen komt de rest vaak mooier
uit! :D

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 10:03

Lieshorses schreef:
Wat de mensen hier voorheen zeiden, zou ik idd toepassen.
Wat ook mooi is, eerst de beentjes helemaal goed poetsen, dan laagje hoefvet op hoefjes
en even met babydoekje over de beentjes gaan, als die stralen komt de rest vaak mooier
uit! :D

Ok, dan zal ik dat zeker doen ! :D Ik heb hoevenvet staan, dus dan zal ik deze gebruiken voor de "fotoshoot" :p ik ben eens benieuwd, er komt nog een vriendin langs die me wat zal helpen bij het optutten :p

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:10

Bedankt.

Staart vlechten en enkel kammen na een grote dossis CM of showshine. Zodat er nog amper knopen in zitten.
staart opdraaien en bij de punten beginnne kammen, telkens stukje hoger, als je het echt helemaal uitgeborsteld wilt hebben. Ik doe het meestal gewoon met men vingers.
MTG smeren... zoek meer even op google. Werk super goed.

Heb paard staan met zomerexceem, had alles weggeschuurd, paard wekenn mtg en het groeit super hard.

Liever geen hoefvet... staat wel mooi, maar nu het zo droog en warm is zou ik de hoeven niet gaan afsluiten.. spoel ze 10 minutjes af, zodat ze water opgenomen hebben.
Ik heb een soort bodymilk speciaal voor de hoeven van paarden.
Ideaal.
Nooit nog hoefvet voor mij. Is gewoon slecht voor de hoeven.

Ster_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:09

Inderdaad eerst veel spul CM/antiklit spray zoiets in de manen en staart even wachten en dan met je vingers er door heen. Of in vlechten houden zodat het nooit echt in de klit raakt;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:12

Hoe is de fotoshoot gegaan?

Ik ben benieuwd naar de resultaten! :D

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:28

de manen goed insprayen met antiklit, (ik was ze soms ook wel met 'Perfecte Krul' hihi)
dan strak invlechten (mijn voorkeur gaat uit naar een hengstenvlecht, staat altijd zo stoer!)
en dan met stylingspray er over heen, deze hebben ze wel bij de action, hier zit een goedje in,
waardoor de manen na die tijd niet zo ruw aanvoelen, met haarlak heb ik dat probleem wel altijd,
en mijn madam is daar niet zoń fan van ...

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 21:49

GeekGirl schreef:
Hoe is de fotoshoot gegaan?

Ik ben benieuwd naar de resultaten! :D

Jammer genoeg, was de zon al wat verdwenen...dus de foto's zijn niet schitterend :( ik hoop dat ik binnenkort nog eens mag proberen, maar ik zal er de mooiste uitzoeken en eventueel hier posten :)