boxdeur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkelleyy

boxdeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 22:50

Hallo,

Ik sta nu op een stal waar de boxdeur voor mijn pony te hoog is,
we hebben het al geprobeerd op te lossen door een stalmat voor haar deur te hangen maar hier kwam zij doorheen
en maakte de mat kapot.. heeft iemand misschien nog een idee?

Groetjes,
Kelley

emilyslaluna

Re: boxdeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:00

Ik zou het niet weten hoe je ervoor zorgt dat de poy er wel over heen kan kijken. Maar kan je de box anders niet dicht doen? dan hoeft hij er niet eens uit te kijken. Misschien is dat een oplossing voor als niks anders werkt.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:04

emilyslaluna schreef:
Ik zou het niet weten hoe je ervoor zorgt dat de poy er wel over heen kan kijken. Maar kan je de box anders niet dicht doen? dan hoeft hij er niet eens uit te kijken. Misschien is dat een oplossing voor als niks anders werkt.

En gezellig de pony opsluiten zodat hij helemaal niks meer kan zien/horen? Goeie oplossing..

@TS: Is het geen idee om een ketting te gebruiken i.p.v. de boxdeur dicht te doen? Ketting ongeveer op borsthoogte hangen, zodat hij er niet onderdoor kan. Heb meerdere malen gezien dat die methode gebruikt werd bij paarden die over de boxdeur heen kwamen. Of een verhoging maken aan de binnenkant van de box, zodat hij daar op kan staan.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:05

Simone0308 schreef:
emilyslaluna schreef:

En gezellig de pony opsluiten zodat hij helemaal niks meer kan zien/horen? Goeie oplossing..

@TS: Is het geen idee om een ketting te gebruiken i.p.v. de boxdeur dicht te doen? Ketting ongeveer op borsthoogte hangen, zodat hij er niet onderdoor kan. Heb meerdere malen gezien dat die methode gebruikt werd bij paarden die over de boxdeur heen kwamen. Of een verhoging maken aan de binnenkant van de box, zodat hij daar op kan staan.

Mijn pony heeft ook geen kijkluik hoor. Het is niet iets noodzakelijks.

xkelleyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 23:07

emilyslaluna schreef:

Bedankt voor je reactie, dit kan wel maar dit is helaas geen oplossing aangezien ze altijd alles wil bekijken en dan helemaal afgezonderd word van haar omgeving..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:08

MarijeR heeft speciale deuren laten maken voor aan American Miniature horses, toch stevig maar je kunt er doorheen kijken. Is echter wel met kosten verbonden en ik vraag me af in hoeverre de staleigenaar daarin mee wil gaan.

xkelleyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 23:09

Ze gaan nu overdag de wei op alleen voor de tijd dat ze wel op de stal staat wil ik graag een oplossing voor haar

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:09

xkelleyy schreef:
emilyslaluna schreef:

Bedankt voor je reactie, dit kan wel maar dit is helaas geen oplossing aangezien ze altijd alles wil bekijken en dan helemaal afgezonderd word van haar omgeving..

Ja dat snap ik. Ik zou het liever ook niet willen doen. Maar er was een pony bij ons op stal en hij was ook te klein. Hij wilde toch kijken maar omdat hij te klein was ging dat moeilijk. Uiteindelijk kreeg hij rugklachten omdat hij de hele tijd over de boxdeur probeerde te 'rekken' of hoe je het ook wilt noemen.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:10

emilyslaluna schreef:

Jouw pony staat in een stal die volledig afgesloten is? Dus 4 'dichte muren' en geen enkele mogelijkheid om naar buiten te kijken? Arme pony :(:)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:11

Dus in plaats van het probleem op te lossen op een goede manier, gebeurd het maar op de 'snelste' manier.
Kleinere deuren misschien? Mini Shetlander hier staat in een box van 1 meter hoog, voren zo'n 60 cm hoog.

Simone, dat bedoelde ik dus ook.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:12

Simone0308 schreef:
emilyslaluna schreef:

Jouw pony staat in een stal die volledig afgesloten is? Dus 4 'dichte muren' en geen enkele mogelijkheid om naar buiten te kijken? Arme pony :(:)

Heb ik dat ooit gezegd dan? NEE. Mijn pony heeft open blokken in alle muren om door te snuffelen. De voorkant zijn wel gewoon 'tralies' maar alle stallen staan om de bak heen dus kunnen ze gewoon alles zien.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:12

Voor voorbeelden voor de deuren met gaas erin, kijk even in het profiel van MarijeR.

xkelleyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 23:13

Simone0308 schreef:
emilyslaluna schreef:

Ze heeft ook een mat gehad voor haar stal gehad en hier kroop ze ook onderdoor wat bijna onmogelijk was
ik weet niet hoe ze dit voor elkaar krijgt maar helaas krijg ze dit voor elkaar

xkelleyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 23:14

Cassidy schreef:
Voor voorbeelden voor de deuren met gaas erin, kijk even in het profiel van MarijeR.

Ik zal is een kijkje nemen bedankt!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:15

Zo is het bij ons:

Afbeelding

WhatsUp

emilyslaluna schreef:
Heb ik dat ooit gezegd dan? NEE. Mijn pony heeft open blokken in alle muren om door te snuffelen. De voorkant zijn wel gewoon 'tralies' maar alle stallen staan om de bak heen dus kunnen ze gewoon alles zien.

Dat bedoel ik dus.. Je kunt een paard niet in een volledig donker hok opsluiten, zoals jij aan de TS voorstelde. Een paard moet om zich heen kunnen kijken en een deur dicht doen zodat hij helemaal niks meer kan zien/horen is dus geen optie.

Chaos

Paps heeft voor de shet een gat in de deur gemaakt en afgezet met kunsstof randen van de platen van de stallen.

Deur van Shet:
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:17

Ok, ja ik heb nergens gelezen dat hij niet een ander manier van kijken had. Sorry. Ik nam aan dat hij wel gewoon raampjes boven hem heeft (of een ander licht) en gewoon door tralies kan kijken.

xkelleyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 23:19

Chaos schreef:
Paps heeft voor de shet een gat in de deur gemaakt en afgezet met kunsstof randen van de platen van de stallen.

Deur van Shet:
[ Afbeelding ]

haha wat leuk!

xkelleyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 23:20

emilyslaluna schreef:
Ok, ja ik heb nergens gelezen dat hij niet een ander manier van kijken had. Sorry. Ik nam aan dat hij wel gewoon raampjes boven hem heeft (of een ander licht) en gewoon door tralies kan kijken.

Er is voor haar stal wel allemaal tralies en de andere helft is helemaal open zodat ze hier door heen kan kijken, liever zie ik mijn pony niet achter het tralies staan..

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:27

emilyslaluna schreef:
Dat heeft de TS ook niet gezegd :) Maar het gaat mij meer om het principe: naar mijn mening is het dicht doen van een deur geen goede oplossing.

@TS: Ik hoop dat je een passende oplossing vindt voor je pony!

xkelleyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 23:28

Simone0308 schreef:
emilyslaluna schreef:
Dat heeft de TS ook niet gezegd :) Maar het gaat mij meer om het principe: naar mijn mening is het dicht doen van een deur geen goede oplossing.

@TS: Ik hoop dat je een passende oplossing vindt voor je pony!

Dankjewel, dat hoop ik ook

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:33

hoe groot is de pony. als het een kleintje is kun je ms een plank uit de deur halen, waar hij wel zijn hoofd door kan steken,maar niet verder

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:35

Er bestaan aparte ponydeuren, evt. is er met zelfmaak ook een hoop te doen lijkt me.

setteke

Re: boxdeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:39