Of het mag, ligt aan de eigenaar ( en of het al dan niet pas bemest of bespoten is o.i.d. )
Inoterry
Geplaatst: 22-04-13 14:36
Het is zo niet te zien wat voor gras het is en goed mogelijk dat er, zoals op zoveel weides, meerdere grassoorten door elkaar zitten. Als je het precies wilt weten zal je de grasstengel zelf moeten bekijken.
In gazonmengsels zit ook gewoon onder andere raaigras, veldbeem en roodzwenk. Dat is echt niet anders dan de gebruikelijke weidemengsels.
taxiwinkel
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-13 14:48
als het goed is staan er nog foto s bij maar ik weet helaas niet veel van de wei,heb het net tot mijn beschikking hoopte beetje mijn onzekerheid hierover kwijt te kunnen anders kan ik ze niet op de wei zetten
Als je wilt weten welke grassoorten het zijn, zul je moeten wachten tot ze bloeien. Gras is alleen te determineren door de bloemen te bekijken. Dan weet je nog niets van welke rassen het specifiek zijn, dat is op geen enkele wijze meer te achterhalen. Door gewoon een foto van een groen veld te maken, of zelf een close-up van een graspol, is de enige conclusie die we hier kunnen trekken echt niet meer dan: yup het is gras
Inoterry
Geplaatst: 22-04-13 19:22
Veel grassoorten kan je al herkennen voordat ze bloeien. De meest gebruikte grassoort, in zowel weide, sportveld als gazonmengsels is engels raaigras. Dat is ook vrij makkelijk te herkennen omdat de basis meestal rood is. Hoe je de overige, meest gebruikte, grassoorten uit elkaar kan houden kan je oa in deze http://www.cctl.nl/pagina/grasherkening.htm link vinden
ThePast03
Geplaatst: 22-04-13 20:36
Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount wordt het gesloten.