manen rechtop krijgen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenTinka

manen rechtop krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 23:58

hee bokkers !

Ik wil mijn mini's manen graag rechtop krijgen, ze heb een aalstreep in de manen (weet er even geen andder woord voor haha). Ik wil dit omdat haar manen simpelweg niet lang kunnen groeien, ze groeien mega mega langzaam en tegen de tijd dat er een beetje lengte in zit breken ze alweer af. dr manen staan nu wel rechtop maar springen alle kanten op. Ze heeft ook niet echt glad haar maar een beetje kroezig. is het mogelijk om met knippen een soort 'fjorden manen'effect te krijgen. of is het alleen mogelijk door het er eerst allemaal af te scheren. opzich staat het middelste deel in de manen rechtomhoog alleen de zijkanten hangen.

hier een recente foto van dr knappe 'afro':
Afbeelding

Flevolander

Re: manen rechtop krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:08

heel kort af knippen en dan tzt een nette boog er in knippen als het weer een beetje aangroeit

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:11

Als je wil dat het recht op gaat staan moet je het eerst helemaal kort scheren.
Daarna bijhouden door te knippen.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:21

Je kan ook even helpen door een beetje gel o.i.d. (heb hetzelfde met mijn ruin gehad) na het kort knippen.
Dan hoeft het niet ultra-kort, maar gaan ze wel vanaf de haarwortel rechtop groeien, i.p.v. in een boogje.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:49

Locanda schreef:
Je kan ook even helpen door een beetje gel o.i.d. (heb hetzelfde met mijn ruin gehad) na het kort knippen.
Dan hoeft het niet ultra-kort, maar gaan ze wel vanaf de haarwortel rechtop groeien, i.p.v. in een boogje.

Niet echt gezond lijkt mij om er gel in te smeren. Als vriend lief ff manen komt krabben krijgt hij al die troep binnen.

Wil je de manen netjes rechtop krijgen dan is er maar 1 manier en dat is scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:03

Scheerapparaat erover, en vanaf dan netjes bijhouden.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:25

Cowgirl, ze zetten hun tanden niet in stylingproducten ;) alles wat ernaar ruikt, gaan ze gewoon ruim omheen :) het scheelt je iig een extreem korte coupe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:29

Dan heb ik denk ik extreem lekkere mousse want mijn pony likt aan m'n haar als ze de kans krijgt :=

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:34

Dat is wel apart! :+
@ Cowgirl nog even; dan zou je ook geen anti-klit en/of anti-eczeem producten mogen gebruiken. :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:16

Met scheren krijg je ze rechtop meestel! Knippen kan ook maar dan krijg je t bijna nooit mooi recht :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:31

Merrie van een vriendin van me heb ik een kapsel op geknipt. Haar manen waren thv de schoft (lengte van 20cm) heel kort en dun geworden door een halsdeken deze winter. Halverwege had ze een hele dikke kruin (kon wel huilen) toen ik aan het knippen was.. ze wouden niet gaan staan.. leek wel een vogelnest, ze vielen alle kanten op behalve dat ze stonden :( !! Ik riep al dat ze de scheermachine maar moest pakken.. MAAR.. wat hielp was de manen schoonmaken/wassen.. ze gedeeltelijk droog te wrijven met een handdoek, ze omhoog te kammen en ze dan steeds een stukje korter te knippen. midden ietsje langer dan de zijkanten.. en sindsdien blijven ze keurig staan. In het midden zijn ze wel wat dikker (paardlief vond uitdunnen geen optie := ) Binnenkort moet ik ze weer even trimmen want het ene stuk groeit iets vlotter dan het andere stuk..

Maar ze staan nu al zeker een maand zo:

Afbeelding

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:34

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:38

Ik heb die coupe ook een tijdelijk mijn paard gehad jaren geleden. Nooit hoeven scheren. Vrij kort knippen, wassen en het stond overeind. Daarna kan je het gewoon bijhouden.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:13

Scheren, of knippen, en dan bijhouden!

miritie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:04

Kort knippen en verdunnen