Rust-paradise West-Brabant, interesse?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_Goos

Rust-paradise West-Brabant, interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 13:52

Hoi,

Samen met mijn vriend zit ik er over na te denken een paardencomplex te huren in West-Brabant.
Onze bedoeling zou dan zijn om er een rust-Paradise van te maken voor oude of geblesseerde paarden.
De paarden zouden dan 24/7 beschikking hebben tot ruwvoer. Krachtvoer krijgen ze naar wens van de eigenaar, eventuele medicatie kunnen wij zelf geven.
Verder verzorging, zoals inenten, hoefsmid, enz. wordt geheel door ons geregeld.
Er zou een mogelijkheid zijn de paarden 24/7 buiten te zetten, met schuilstal. Alleen, of in groepsverband.
Daarnaast is er ook een mogelijkheid om de paarden 's nachts op stal te hebben, als de eigenaar dit wenst.

Verder is de eigenaar van het paard altijd welkom om zijn of haar paardenvriend te komen bezoeken.

Is hier animo voor in de buurt van West-Brabant?
En wat zou een geschikte prijs zijn?

Groetjes Jasmijn

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:00

Ja, ik denk zeker dat hier animo voor is! Niet alleen als rusthuis, maar ook voor pensionstalling. Voor zover ik weet, is het nergens hier in de buurt mogelijk om je paard dag en nacht buiten te zetten met schuilstal. Zelf wijk ik uit naar regio Breda. :)

Qua prijs: hier in de regio liggen de prijzen best hoog, maar het hangt af van de overige faciliteiten denk ik. Puur rusthuis: rond de 170-200 euro? Pensionstalling ietsje meer?

Ben wel benieuwd in welke plaats jullie iets willen huren? :D

Jasmijn_Goos

Re: Rust-paradise West-Brabant, interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 14:07

Er is een verlichte buitenbak van 20 x 40 met een All Weather bodem aanwezig. Een paddock van ongeveer 30 x 40, die eventueel te gebruiken is als longeerbak. En een stapmolen voor 4 of 5 paarden.

Uit ervaring weet ik dat er op pensionstallen vaak een hoop 'gezeur' is, een hoop paardenmensen bij elkaar met allemaal een eigen mening.. Oeeei..!
Dus vandaar dat onze voorkeur eigenlijk uitgaat naar een rust/pensioen stal, waar de eigenaren van de paarden wel altijd welkom zijn, maar waar de kans op onderling geruzie hopelijk zo minimaal mogelijk is.

Wanneer iemand interesse heeft in pensionstalling, dan valt daar op zich ook wel over te praten.

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 14:08

Wat we nu op het oog hebben ligt in de buurt van Steenbergen...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:18

wat leuk zeg!
qua prijs hangt het ook af wat je zelf aan huur moet betalen, iets oprichten terwijl je zelf verlies maakt heeft geen zin.
als je het alleen voor 'rusthuis' gaat gebruiken zou ik eerst kijken wat voor dat paard aan verzorging nodig is. voor een normaal paard zonder extra verzorging zou ik 170 per maand incl inenten/hoefsmid, dan zit je tenminste niet met overige kosten. en hoe ga je het doen als de da moet komen? etc.
en qua voer?

voor pension (gezonde paarden) zou ik tussen de 200 en 250 vragen

succes ermee

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 14:23

Bij de stalprijs zit onbeperkt ruwvoer (wij willen gebruik maken van slowfeeders) inbegrepen. Overig voer zoals krachtvoer, supplementen en eventuele medicijnen zijn voor rekening van de eigenaar. Ik kan het eventueel wel gaan halen (mocht de eigenaar wat verder weg wonen, is het natuurlijk onzin om helemaal heen en weer te rijden voor een zak voer als ik voor mijn eigen paarden ook voer moet halen).
Op deze manier kan elke eigenaar zelf voeren wat hij/zij wilt voeren en hoef ik niet te zorgen voor 20 verschillende soorten voer.. :Y)

Hoefsmid (alleen bekappen) kan wel bij de stalprijs, dat lijkt me, vooral voor pensioenpaarden, het makkelijkste.
Inenten, ontwormen en eventuele dierenartsbezoeken zijn op kosten van de eigenaar.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:34

als ik dit zou opstarten zou ik gewoon een totaal prijs maken, je rekent gewoon ongeveer uit hoeveel het kost 4 wormenkuur en enting en dat in de prijs mee te nemen, zo zit je niet met overige kosten. dan kunnen de paarden allemaal tegelijk geent en ontwormd worden.

voor pensionklanten gewoon excl. maar meld dan wel wanneer er ontwormd moet worden.

zo zou ik het doen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. heel veel succes ermee

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 16:26

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 16:31

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:48

hmm moeilijk of er vraag naar is weet dat er een soort gelijk iets bij mijn ouders zit heet little drovers rijksweg 3 sint philipsland.en er zitten er nog meer.

tevens ben ik in het bezit van een oud wat gebrekkig paardje (artrose) ik woon zelf op eiland tholen als ik kijk wat de gemiddelde stallingsprijs is. is dit tussen de 100- 200 euro ik zelf betaal 145 half pension. dus dan moet het voor mij al voordeliger gaan worden dus goedkoper om hem bij jouw te zetten. en dat kan bijna niet. tevens zou ik je prijs bazeren excl hoefsmid de mijn kan niet zonder zn artrose beslag en dan zou je daar dus de mist in gaan.

als ik ongeveer tel wat ik hier in de buurt weet qua stalling zit ik op 15-20 plekken dan heb ik het over heel eiland tholen. je hebt dat rusthuis bij sint philipsland maar ook bij manage vosmeer zit een opvang/rusthuis voor oude paarden.

zou dan zeker mn pijlen richten verder in brabant en niet te dicht in steenbergen

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:56

ik moet je eerlijk zeggen, er zijn als je hier de omgeving kent, je best wel wat mogelijkheden heb richting je paarden.. Er zit op nieuw vossemeer een rust huis voor manege paarden en op oud vossemeer volgens mij ook.
daarnaast zijn er best wel wat boeren die links en recht wat bij snabbelen door een weitje en een stalletje te verhuren je moet ze alleen weten.

daarnaast en dan kijk ik naar mijn zelf vind ik het begrip rust huis nog al een breed begrip mijn paarden gaan niet naar een rust huis ze blijven onder mijn verzorging staan zodat ik alles zelf kan doen.
en kan ik er door pijn/ blessure er niet meer op rijden is het financieel toch een grote stap om dan een paard in een rust huis te zetten.
met een prijs van bv 150 euro per maand kost dan zo een paard bijna 2000 euro op jaarbasis zonder suplimenten voeding hoefsmit medicijnen. En dat is dan toch een klap met geld. zeker nu het crisis is en ik merk dat heel goed dat ook ik iets moet gaan laten,

hoefsmit bij de prijs in bereken zou ik niet doen de ene is 2 keer in het jaar nodig de andere iedere 6 weken. idem wormen kuur bij een goede mest controle /mest verwijdering is een mest monster op sturen veel effectiever.

als je dan een all weather bodem tot je beschikking heb en alleen maar oude paarden /blessure paarden heb je daar eigenlijk als pension klant weinig aan.

ik zou dan toch gaan voor de ruiter en het klein houden en via contract

ik betaal zelf 150 euro per maand ex mesten ex brokken inc hooi kuil stro zoveel ik wil moet wel zelf mesten. goede bak voldoende weide winter 2 paddock s en een longeer cirkel tot mijn beschikking en zit op een kwartiertje van steenbergen

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:49

Als pension lijkt het me ideaal :j

Stallen zijn hier niet absurd duur ( de 'basic' stallen) dus ik denk dat er weinig animo is voor rusthuis omdat de paarden vaak op de zelfde stal worden gehouden als waar ze al staan, aangezien de prijs vaak gelijk blijft.

Ik zou ook denken rond de 180 euro per maand aangezien de brok excl is.
Word er wel elke dag gemest als de paarden op stal staan 's nachts?

Edit: en de hoefsmid er niet bij inbegrepen :n mijn shet moet om de 4 maanden, mijn 5 jarige om de 12/14 weken, maar mijn merrie om de 6 weken. erg onlogisch als dat dus in je stalgeld begrepen zit.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:28

Ik heb begrepen dat je een complex in de omgeving van Steenbergen wil gaan huren en ik ben onwijs benieuwd waar je dat wil gaan doen....

Een prijs durf ik niet te noemen.... Ik vind veel stallen echt over de top qua prijs zeker als je ziet wat er nou echt aangeboden word!

Ik vind het wel gedurfd en ik denk dat er zeker animo zal zijn!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:52

Ik weet ook niet zo zeer of er veel belangstelling voor is. Mensen met oudere paarden die ze echt naar een rusthuis brengen zullen er denk ik ook minder voor willen betalen. Ze komen minder en maken ook geen gebruik van bak oid. En aan de andere kant heb jij er weer meer werk aan, omdat eigenaren minder komen. Dus wel goed vtv uitrekenen of je dat allemaal gaat redden.

Pensionstallen zijn er ook maar zat hier in de omgeving. Dus dat is dan weer afhankelijk van de prijs en wat je te bieden hebt.
Dag en nacht buiten is mooi, maar hoe doe je dat van bv van de winter? Of met onweer? Of met zieke paarden? Bij ons staan ze namelijk ook s zomers dag en nacht buiten (mits het weer het toelaat) en s winters overdag op de wei en s avonds weer naar binnen.
Verder denk ik ook dat het voornamelijk recreatie ruiters zijn die hun paarden dag en nacht buiten willen hebben. En die rijden bv weer graag buiten. Is dat goed mogelijk in die omgeving?
Zit bv geen bos in de buurt voor zover ik weet.
En is er bv altijd iemand aanwezig? Of naja, woonhuis erbij iig?

Hoefsmid bij de prijs inbegrepen zou ik ook niet doen, dan zou ik bv eerder kiezen voor (gezamelijk) ontwormen.

Ik sta zelf iig op een heel fijn plekje en ben ook echt niet van plan te verhuizen :D

Veel succes ermee iig! :)

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:13

De hoefsmid bij de prijs inbegrepen zou alleen gelden voor de pensioenpaarden. En dan alleen bekappen. (Speciaal) beslag is voor de kosten van de eigenaar.

Ik zou dan 1 of 2 stallen als 'reserve' willen houden voor als een 'buitenpaard' toch wegens bv ziekte binnen moet staan. Daarnaast zijn er ook een paar paddocks waar de paarden in kunnen staan als ze tijdelijk apart moeten staan.

Wij zouden er dan bij gaan wonen, dus er is altijd toezicht.
De weides, paddocks en stallen worden dagelijks door ons uitgemest.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:25

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij een vreemde bij mijn eigen paard zou voelen. Alles wordt voor het paard geregeld. Het enige wat je als baasje moet doen is om de zoveel tijd een aai over de bol komen geven en de maandelijkse prijs betalen. Nu kan ik mij wel inbeelden dat er mensen zijn die dit hemels vinden, maar ik zou het echt heel gek vinden.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:41

jasmijn
ik en met mij meerder denken goed met je mee geven je onze inzichten
reken er op dat de prijzen onder /rond de 200 zitten volgens mij zit stal kommers met binnen bak incl voer op 250

een hoefsmit bij de prijs doen is zeker niet handig ( want wie moet die smit dan worden?? misschien laat jij wel de meest slecht smit komen van deze omgeving en wil ik niet dat die mijn paard doet.. en hoe vaak laat je ze dan bekappen het paard wat iedere 6 weken nodig is moet dan meer betalen en het paard dat maar 2 keer op een jaar nodig is minder ?? of 1 pot nat??

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:26

Gini schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij een vreemde bij mijn eigen paard zou voelen. Alles wordt voor het paard geregeld. Het enige wat je als baasje moet doen is om de zoveel tijd een aai over de bol komen geven en de maandelijkse prijs betalen. Nu kan ik mij wel inbeelden dat er mensen zijn die dit hemels vinden, maar ik zou het echt heel gek vinden.

Als pensionstal waar je nog zelf met je paard bezig bent wel, maar als pensioenplek voor een paard waarmee je niet meer werkt is het zo gek nog niet vind ik hoor...

Bij ons in de buurt zijn er nauwelijks mogelijkheden voor paarden die om wat voor reden dan ook niet meer kunnen werken en er is ook weinig gelegenheid tot voldoende weidegang/buiten voor zulke paarden.
Als ik zoiets zou moeten zoeken voor mijn paard zou ik verder weg moeten, en dan kan ik dus niet een paar keer per week zelf komen om dingen te regelen, dan lijkt me dit ideaal!

Voor mijn merrie ben ik stilletjes wel eens aan het rondkijken voor zoiets, dus het heeft best wel mijn interesse...

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:20

Ik zou het juist heel fijn vinden, een goede pensioen plek waar ik mijn merrie met een gerust hart achter kan laten, iemand anders het werk op zich neemt en ik me niet schuldig voel omdat ik niet veel tijd voor haar heb.
Dus ja ik denk dat ik zeker interesse zou hebben.

Alleen zelf voer aanleveren vind ik niet handig, ik zou gewoon dat extra berekenen, want stel ik zet mijn merrie bij jullie, komt uit Amsterdam, moet dan elke keer als voer bijna op is jou kant op, gaat niet gebeuren, heb ik hier paar jaar terug gezien met 2 jongkies in opfok, ik melde te laat als voer bijna op was, eigenaar was druk dus kon niet brengen dus kon ik op pad voor hún merk voer.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:57

kan je niet een combi maken tussen kleinschalige pensionstal met gedeelte pensioen/blessure paarden? Lijkt mij wel interessant. Heb je toch ook wat aan je bak en kan je op de pensionpaarden wellicht iets meer verdienen.
Enige is, ik zou nooit (een deel van) de medische verzorging van mijn paard uit handen geven. Ik neem mijn eigen hoefsmid mee en bepaal hoe vaak die komt, ik beslis zelf OF ik mijn paard inent, waartegen en hoe vaak, zelfde geldt voor wormgebeuren en dierenarts. Als dit niet kan zou het voor mij direct ophouden.

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 19:01

Kevje06: Waar ik mijn eigen voor bestel, kan ik bijna alle merken krijgen. Dus het zou geen probleem zijn voor ons om het voer te halen, maar het is dan wel voor rekening van de eigenaar.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:25

Ik merk juist hier dat de meeste pension klanten hier geen eigen smid of arts hebben dus blij zijn met mijn mensen.

Ook merk ik dat mensen juist fijn vinden alles uit handen geven.

Ja kan je idd voor kiezen, zelf betalen voor krachtvoer. Hier bij ons zit 1 schep muesli erbij, meer moet worden betaald.

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:28

Er zijn hier zeker vel mensen met paarden. En mij lijkt zo iets ook heel leuk!
Maar er zijn wel heel veel stallen, dus vel concurrentie denk ik

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:05

Ik ben op dit moment op zoek naar het geen dat jij omschrijft. Mijn interesse heb je zeker gewekt. Misschien kan je mij op de hoogte houden?

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:27

nijmegen steenbergen noami is wel een eindje rijden he? even wekelijks er naar toe zit er dan niet meer in he? je zal dan al de verzorging aan de ts moeten overdragen