Paard aan Tondeuse laten wennen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DaraBariton

Paard aan Tondeuse laten wennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:42

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Mijn paard is bang voor de tondeuse. De benen scheren laat ze gelukkig nu wel toe maar als je na het scheren omhoog komt en het apparaat is ter hoogte van de schouder wordt ze gek. Ik zou haar heel graag willen laten wennen. Dit omdat ik normaalgesproken de baard (heb een fries) weg moet knippen maar dat is ten eerste veel meer werk, ten tweede ziet het er echt niet zo mooi uit dan wanneer je het weg scheert. Ik ga wel een eigen scheerapparaat aanschaffen, twijfel tussen de Sectolin SE 100 en 200 (aanbieding bij agradi) Denk dat ik de 200 ga kopen.

Vorig jaar heeft ze ook wat nare ervaringen gehad met dierenarts en tandarts dus ik denk ook dat het een kwestie is van vertrouwen winnen en echt te tijd nemen.
Laatst bijgewerkt door DaraBariton op 17-04-13 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:44

Ik lees even mee, mijn paardje vind benen, baart hoofd goed, maar zodra ik hem wil opscheren bij zn manenkam heb ik echt iemand erbij nodig.
Heb al geprobeerd om het scheerapparaat gewoon zo uit over m heen te doen, vind hij niet eng, maar zodra het aangaat en ik kom daar boven schiet hij in de stress.
Als of hij wilt zien wat er gebeurt zegmaar :P

Ik heb overigens de Sectolin SE 200

DaraBariton

Re: Paard aan Tondeuse laten wennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:49

DeniiSee,

Werkt hij goed? Ik heb hem nu in mijn winkelmandje en hij kost na aftrek van de kortingen: 47,96.
Wil er niet mijn hele paard mee scheren hoor het gaat dus alleen om benen, hopelijk straks baard en over en hele lange tijd misschien eens de oren... :))

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:51

Ik ben er heel erg tevreden over, scheer er makkelijk door heen.
Ik doe er inderdaad ook de kleine dingetjes ermee.
Sokken bijhouden, baartje eraf, vorige week zn hoofd bijgeschoren.
Hoop inderdaad ook z'n oren te kunnen doen, maar wat hij niet kan zien vind hij maar niks, dan zit hij me met grote ogen aan te kijken van, wat doe je, dat kan ik niet zien :+:

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:54

Ik zou bv onder het eten dat ding aan zetten bij het hoofd tot die rustig blijft en gewoon eet. Na een week bv voer pakken ,machine aan ,even tegen het hoofd houden en bij rust het eten geven. Langzaam op bouwen.