Hoe hebben jullie een plekje gevonden voor paard/pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

Hoe hebben jullie een plekje gevonden voor paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 16:32

Na een aantal slechte ervaringen met pensionstallen (allen via marktplaats) ben ik opnieuw op zoek en vroeg ik mij af hoe jullie aan een goed plekje zijn gekomen?

cremme

Re: Hoe hebben jullie een plekje gevonden voor paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:37

Bij mij thuis <3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:38

Rondje gefietst en gevraagd of iemand plek had :)

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:40

ik heb ook mijn paarden aan huis, maar als dit niet zou kunnen was ik denk ik aan buren of bekende in de buurt gaan vragen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:40

Zelf advertenties plaatsen, en je ogen goed open houden!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:41

Vuurneon, letterlijk bij mensen met paarden aanbellen of ze een stal willen verhuren? Daar ben ik nu ook over aan het denken om te doen, maar ben best wel een schrikscheet heb ik gemerkt. :D
Heb je dikwijls een "nee, liever niet" gehoord of had je eigenlijk meteen beet? En hoe heb je het dan verder geregeld?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:41

ik ben ook rondgereden en heb overal aangebeld
waar ik nu sta heeft nog nooit een advertentie hoeven plaatsen

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:43

Gini schreef:
Vuurneon, letterlijk bij mensen met paarden aanbellen of ze een stal willen verhuren? Daar ben ik nu ook over aan het denken om te doen, maar ben best wel een schrikscheet heb ik gemerkt. :D
Heb je dikwijls een "nee, liever niet" gehoord of had je eigenlijk meteen beet? En hoe heb je het dan verder geregeld?

haha ik belde ergens aan en bak was prive, gewoon lekker aan huis :D
ahja aanhouder wint

maar wat goed werkt: google maps op sateliet zetten, adres intypen waar je ongeveer wilt staan en dan als je genoeg inzoemt zie je alle rijbakken liggen :j

zo heb ik het gedaan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:44

Gini schreef:

Ja letterlijk :j

Ik werd door mensen die geen plek hadden doorverwezen naar mensen die wel mogelijkheid hadden :) ik werd echt niet vreemd aangekeken en had in 1 middag mijn stalling gevonden :) (en 3 week later is mijn pony gekocht en er komen te staan)
Gewoon gevraagd; ik mag een pony en ben nu op zoek naar stalling, heeft u een plek vrij of kent u iemand in de buurt die wel die mogelijkheid heeft?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-04-13 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:46

Zo simpel kan het soms zijn. Dit weekend ga ik ook maar eens een rondje doen. ;)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:47

Ouderwetser gaan zoeken.. De lokale krant, briefje ophangen bij de supermarkt en aanbellen.
En kijk vooral niet over de minder mooi advertenties heen, want een van de beste stallingen ooit heb ik gespot door een advertentie op marktplaats zonder foto's en 2 regels lang :=

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:47

de huidige stal heb ik dankzij m.p gevonden.advertentie gezet met wat ik zocht en de prijsklasse en een week later reactie.ben gaan kijken en t was eigenlijk meer als ik verwachte/wilde,dus ben hartstikke blij!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:49

Aan de tante van mijn vriend gevraagd die net buiten het dorp woond! Had geluk! Ze heeft 4 eigen paarden en 2 pension klanten waaronder ik! Lekker rustig!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:51

Bellen, rondkijken, internet afstruinen, gouden gids erbij pakken en idd gewoon bij mensen aanbellen die paarden hebben en vragen of zij wat hebben of weten.

Nu via een inimini advertentie op marktplaats. Was echt maar een zin, paardenstal te huur. :+ met telefoonnummer. Eerst er twee keer overheen gekeken en de derde keer ruim een maand later pas gezien. Gebeld en langsgegaan.

lovepony1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:58

ik had ergens al een verzorgpony en heb daar me volgende pony ook kunnen stallen

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:59

De ene plek waar ik er twee heb staan heb ik gekregen doordat iemand in de winter bij mij in de wei wilde staan.
Zij had haar pony verkocht maar binnen twee dagen weer terug gekregen, maar wel dus haar weihuur had opgezegd en haar pony niet alleen wilde hebben staan.
Dit vond ik geen goed idee (sneeuw glad gebroken benen) en heb een van mijn paarden bij haar pony in de wei gezet tot die verkocht was en toen ben ik gebleven want het bevalt daar super en de andere stuk lag in de uiterwaarden was bere koud en onhandig komen.
Maar sjeeee het was er wel erug mooi daar in de uiterwaarde.
Helemaal mijn eigen stuk en omdat het de eigenaar ook goed bevalt nu ook zijn twee stallen sinds januari erbij gekregen.
De andere staat hier in het dorp sinds kort in een groepje.
Nu mijn man werkloos is en het goedkoper moest is ze van de pensionstal weg.
Mijn dochter kende een meisje die daar ook haar pony had staan en via dat meisje een telefoonnummer gevraagd en toen gewoon gebeld.
Dat bevalt daar ook erg goed.

Ze zullen niet naar jou komen jij moet opzoek en gewoon gaan bellen en vragen Nee heb je Ja kan je krijgen dus daar moet je voor gaan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:01

De eerste stal kende ik van mijn stage van een aantal jaren geleden. Daar beviel het uiteindelijk niet waardoor ik ben gaan googlen en zo kwam ik bij mijn huidige stal uit.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:03

Iemand hier op bokt plaatste een advertentie dat ze een instructrice zocht voor bij haar op stal. Heb haar een pb gestuurd met de vraag of er nog een stal vrij was. Heb een telefoonnummer van de staleigenaar gekregen en een paar dagen later had ik de stal :)

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:09

Mijn paardje staat lekker bij me thuis, dus ik heb niet hoeven zoeken

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:14

ik reed op een paard van de staleigenaar. Toen ik mijn eigen paardje kocht heb ik haar daar natuurlijk gestald!

Ik zou gewoon aanbellen bij mensen hoor. Het ergste dat je te horen kunt krijgen is "nee"....

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:15

Ik ben met mijn nichtje rond gaan rijden en om de beurt moest een van ons aanbellen en vragen :D :D :D
We hadden op een gegeven moment een meneer en die wist welke stal nog plekjes had, ik sta daar nu 4,5 jaar.
brutaal zijn.....

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:17

@ de ts
ik zie dat je in ridderkerk woont maar daar heb je toch aardig wat bakken hoor
manege waalzicht ? rijerbos ?
in barendrecht heb je ook nog paar zitten en gewoon via via vragen
en eventueel ergens een briefje ophangen ? of advertenties op internet zetten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:18

Eerst via marktplaats vervolgens bij mijn oude verzorgpony en vervolgens verder gaan zoeken en kwam toen bij iemand terecht die van dezelfde instructrice af kwam. Daar sta ik nu alweer 3 of 4 jaar :) Paardjes hebben het super naar hun zin en ik voel mij er ook een stuk prettiger

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 17:39

punt is dat ik niet op een grote stal wil staan. Manege's en grotere stallen weet ik wel, gaat echt om die plekjes waar nog met liefde voor je paard gezorgd wordt, niet uit commercieel oogpunt en men de kantjes ervanaf loopt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:40

Die kun je ook via google vinden maar vaak is het toch via via. Wellicht is het dan een goed idee om bij mensen langs te gaan of een advertentie te plaatsen op MP of hier op Bokt. Misschien dat een ander gebruiker je hier kan helpen aan een nieuwe stal.