speelbal van de aldi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pippenstein

speelbal van de aldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 22:21

ik wilde mijn pony van 5 ( ruin haflngr) eens trakteren op een speelbal ( yogabal van de aldi ) wel onder toezicht Ik dacht ga eerst eens kijken of ie het interessant vind voordat ik een bal van 50 euro of meer ga kopen. Zijn er meer mensen die zo'n ding van aldi of andere goedkopere versie heeft ? Bevalt dat of toch beter die dure ? Moet daar perse een hoes over of kan dat zonder ook en
moet je zo'n ding heel hard of juist wat zachter oppompen ? Er staat wel op dat ie niet knalt maar ja dat is afwachten.

Ben al een tijdje aan het zoeken voor leuke speeltjes voor in weide of paddock maar ja niet alles is geschikt denk ik? Tips hoor ik graag !

Sim

Re: speelbal van de aldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:46

Gewoon een skippybal kopen bij de Bart Smit. Voor nog geen tientje heb je er een.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:49

Die yogaballen zijn erg slap, de mijne hadden ze zo kapot terwijl de skippyballen een stuk langer meegaan :j

Kunnen ze ook lekker vastpakken en mee slaan, veel leuker *\o/*

Hier zijn de stootwillen ( zeilboot ) trouwens ook heel populair.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:53

Hier al ruim 5 jaar ervaring et het kopen en spelen met speelballen. Ik heb zowel grote yogaballen als echte paardenballen gekocht in het verleden. Bij mij gaan de yogaballen altijd langer mee dan de echte paardenballen. Ik heb twee grote Jolly paardenballen gehad, maar deze waren binnen no time kapot dus nooit meer een Jolly voor mij. Ik heb er ook eentje van QHP gehad deze was lichtelijk ovaal en deze bal is gesneuveld toen hij per ongeluk contact maakte met stroomdraad. Nu hebben we een Nieuwe van QHP, maar die moet nog worden opgepompt. Ik heb talloze yogaballen versleten, maar wat mij opvalt is dat ze het langer volhouden dan de echte paardenballen. Dus ik zou zeggen gewoon een yogabal kopen. Het enige vervelende is dat yogaballen maximaal 80 cm zijn in doorsnee. Hier struikelen grote paarden makkelijk over, dus laat je paard er altijd onder toezicht mee spelen.

Zelf speel ik alleen met de ballen onder het zadel en met vrijheidsdressuur, dus mijn voetballen zijn niet kapot gegaan door paardentanden.

BeauSo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:33

Hij gebruiken we ook altijd die skippyballen, werkt goed! En ook niet zo erg prijzig :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:40

Ik heb hier een size-skippybal stootwil in de bak liggen, mijn fries heeft vaak haar voorbenen er op en rolt hem door de bak, de anderen zijn ouder, die spelen gewoon minder denk ik.

Nikkepik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:00

Ik heb ook een bal van de Aldi en die bevalt eigenlijk prima. Ik gebruik hem alleen niet zo heel vaak. Ik heb hem niet heel hard opgepompt, ben dan altijd bang dat hij ineens knalt als ze hun tanden erin zetten.

paardenrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:21

Ik ben benieuwd of een skippybal niet gevaarlijk is vanwege het handvat.
De reden waarom wij joga-ballen gebruiken is dat ik denk dat de paarden met hun voeten in dit handvat (van een skippybal) terecht zouden kunnen komen.
heeft iemand hier ervaring mee? Want had kan best zijn dat dit idee totaal ongegrond is.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:35

je heb ook skippyballen met 2 handvatten die niet met elkaar verbonden zijn zeg maar, daar kan dus geen voet in komen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:46

Bij kleine pony's ( en ezels zoals wij hebben :) ) gebruik ik inderdaad alleen skippyballen met twee handvaten of met een massief handvat wat doorgesneden kan worden zonder 'm lek te maken :D

Maar bij een haflinger zou ik me daar echt geen zorgen om maken ...

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 17:23

Dankje heel fijn zeg die tips, was inderdaad niet van plan om hem hard op te gaan pompen want ben ook bang dat ie knalt. Die bal van de aldi is overigens best groot hoor ( 85 cm ofzo ) daar struikelt hij denk ik niet gauw over. Hier staan ook geen grote paarden, de grootste is Tinker van 1.55. Ik ga ook nog eens kijken voor skippy bal of zo'n boei voor boot. Had ook nog graag van die grote flexibele pilonnen willen hebben maar die kan ik nooit vinden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:13

Laatst bijgewerkt door Shirley op 14-04-13 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:19

Die van de aldi zijn in verschillende maten 65 75 en 85 cm.
Roze, blauw en grijs/zwart.
Anti barst staat er op de verpakking, ik pomp hem zodanig op dat ze niet hun tanden er in kunnen zetten.
Hier ligt er 1 bij mijn jonge hengsten, ze doen er niet echt wat mee, maar goed altijd handig voor de schriktraining bang zijn ze er niet van.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 21:44

shirley: ja dank je

het oppompen van de aldi bal lukt niet met mn fietspomp, ga morgen even naar de fietsenmaker. Heb maar snel even nog een skippy bal gekocht om alvast te kijken of het wat is. Morgen testen ben benieuwd. Denk wel dat ie het leuk vind want hij wil altijd overal aan zitten en is erg nieuwsgierig.

hetLoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:51

Ik doe vaak wat water in de bal voor ik hem opblaas, dat geklots vinden ze erg leuk en hij waait dan niet zo snel weg!

Nevalo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 01:11

Skippybal werkt prima....! Goede tip trouwens om er water in te doen!!! Idd waait de bal met een stevig windje nog wel eens de andere kant op..... Ik ga het ook zeker uit proberen....

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 01:27

Leuk!! Ik denk dat ik er morgen eentje ga halen. Eens kijken of ze er mee willen spelen. Camera in de aanslag!!!

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 20:35

haha het waaide nogal en was bang dat ie de weg op zou waaien. Ik heb toen voor de gein de bal helemaal met appelstroop besmeerd en daarna door de muesli gerold, de bal in hooinet gedaan en hoog opgehangen omg wat hadden ze een lol. Leuk gezicht ook. Morgen ff foto maken want de batterij van mijn telefoon was weer ns leeg. Heb snel nog maar een skippybal en net gekocht want de baasjes van stal lieten de andere twee ponies echt niet in de buurt.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 20:37

oh ja ik zie net dat ze deze week goed in de aanbieding zijn bij kruidvat, blokker en diverse speelgoedwinkels ( 4 euro )

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:26

Bal van de Aldi heb ik inmiddels al een jaar en hij heeft al heel wat doorstaan.

Geef hem afentoe zodat het leuk blijft , één van onze pony's is er echt helemaal gek op :j

nannele

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:14

ik bind de handgreep van die skippybal stevig dicht met stroband,werkt super en ze hebben een aanpak! we hebben inmiddels ook een fel gekleurde boei gekregen van een heel harde kunststof, ook erg leuk!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:01

ik heb zelf de yoga bal van de action gaat best lang mee ik heb dat ding namelijk al bijna 7 maanden.maar ik denk dat ik toch op de skippy ballen ga overstappen vind mijn paardje vast veel leuker

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:41

Ik heb ze bij de action nog nooit gezien ?

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:22

ze stonden hier in heerenveen in een hoekje weg gedoezeld onder de speelgoed ballen

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:23

Wij hebben er volgensmij ook 1 van de aldi, werkt prima en gaat al lang mee :)