Bloten en bemesten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patsab

Bloten en bemesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 15:17

Ik heb het geluk een stuk land te kunnen huren maar ik heb een vraagje, wanneer moet je bloten? Er ligt nu wat langer geel gras onder kort groenig gras. Ik laat het wel opnieuw injecteren daar dat vorig jaar niet gebeurt is.
Moet je bloten voor het injecteren of erna? Of maakt dit niet uit? :o

Ibbel

Re: Bloten en bemesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:32

Bloten had je in het najaar moeten doen. Als er erg veel ruig gras staat kan je het nu nog even laten kortwieken, maar ik zou het laten gaan, het verteert wel. Eind van het seizoen zo nodig bloten zodat je gras kot de winter in gaat. Ik bloot overigens nooit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:35

Wat is bloten?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:41

Ik krijg de indruk dat TS vorig jaar het weiland nog niet had, aangezien ze aangeeft dat ze het kan huren. Overigens, bloten hoeft niet per sé alleen maar in het najaar te gebeuren hoor. Kun je ook prima doen in het voorjaar, vooral wanneer er redelijk wat onkruid omhoog komt. De toiletten die de paarden maken kun je het beste ook bloten.
In dit geval, ik zou het zeker even bloten, als het plat ligt verstikt het gras er onder namelijk. Daarna even slepen en dan injecteren.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 20:18

Klopt, ik huur het net en we gaan nu eerst bezig met wat onderhoud om alles weer wat netter te krijgen.
Omdat het gras geïnjecteerd gaat worden vroeg ik me dus af wanneer je het beste kan bloten.
Bedankt!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:28

pien_2010 schreef:
Wat is bloten?

Bloten is het afmaaien van de toppen van het gras zodat het weer gaat groeien, of om de grasmat weer egaal te krijgen. Verder zou ik het doen zoals Flyaway zegt.

deus_ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:20

Zou het gewoon zo laten, ik zie er meer in om een keer te slepen rond deze tijd.