Sinds 2 jaar heb ik thuis een pension pony staan van een vriendin van mij.
Pony hebben ze eerder nooit geleerd respect te hebben voor het draad. (Als veulen zijnde even met het neusje tegen het stroom..)
Daardoor zit ik (wij!) nu met de gebakken peren.
In het begin, toen de pony hier kwam was het draad allemaal in orde. Ondertussen ligt alles op de grond, is alles al 3 a 4 keer vervangen en hebben we de hoop met stroom opgegeven.
Hij knalt overal doorheen, loopt continu los over het erf, zet zijn borst gewoon tegen het draad en drukt net zo lang door totdat hij er doorheen is.
Vanmorgen vond ik hem terug met zijn benen in het draad, en daar stond hij al wel een paar uur want aan de andere kant was het gras een zandvlakte geworden.
Ik word er zo moedeloos van, we hebben alles al geprobeerd... Prikkeldraad, stroom.. Alles.
Een goeie opdonder, schrikt hem niet af. Een klap met de zweep al helemaal niet.
We hebben al zo vaak het draad weer in orde gemaakt. Het is nu allemaal maar half half waardoor de pony al helemaal elke dag er weer uit loopt.
Buiten dat om is het ook zeer frustrerend én gevaarlijk.
Ik begrijp dat de reacties nu zijn; de hele omheining weer vervangen. Maar dat kost onwijs veel geld, en dat geld kan ik toch ook niet op de eigenaresse van de pony afschuiven?!
Daarnaast, we hebben dat vorig jaar lente al eens gedaan, en binnen een paar maanden waren er 2 houten heining palen doormidden, het prikkeldraad aan gort, het staaldraad op de grond etc.
Normaal blijven mijn paarden altijd achter het draad, zelfs op 30 cm hoog. Maar omdat laatst alles weer kapot was, vond ik mijn (geblesseerde) ruin ook op het erf terug.

Ter informatie, de pony staat in een kudde van (nu 3) maar normaal 5.
Heeft onbeperkt hooi en leeftijdsgenootjes.
Wie heeft de gouden tip?! Hij drijft me tot waanzin...