Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AS1999 schreef:Het klopt wel, dat als je een pony 24 per dag met een vlecht laat lopen, dat zijn haren dan afbreken
Paardje_x schreef:Je kan wel af en toe een vlecht in doen 's nachts maar niet te vaak. Daar worden de manen lelijk van. Als je het niet los wilt doen, moet je de manen korter maken. Maar als ik jou was zou ik ze gewoon los doen, want als je die lange manen mooi vindt moet je ze niet in een vlecht doen.
_Ekenna schreef:Ik heb het bij mijn vorige paard, Fries x Tinker met lange manen, een paar keer 24 uur lang vlechten in gedaan, nou echt waar, nooit zal ik dat meer doen! Elke keer als ik de vlechten los maakte, niet te strak gevlochten uiteraard (zowel hengsten vlecht als normale vlechten), kwamen er hele plukken manen tegelijk mee. Ik heb een keer bijna staan janken zoveel kwam er uit..
Lowara schreef:Bullshit
Ik heb twee merries met manen van ruim 1.90m en 1.50m lang, en die hebben 24 uur per dag, 365 dagen per jaar een hengstenvlecht erin zitten.
Dikkere mooiere manen kom je niet tegen, juist doordat er geen klitten inkomen, en men eraf blijft mbt borstels en ander spannend spul, blijven de manen juist gespaard
gerlindie schreef:_Ekenna schreef:Ik heb het bij mijn vorige paard, Fries x Tinker met lange manen, een paar keer 24 uur lang vlechten in gedaan, nou echt waar, nooit zal ik dat meer doen! Elke keer als ik de vlechten los maakte, niet te strak gevlochten uiteraard (zowel hengsten vlecht als normale vlechten), kwamen er hele plukken manen tegelijk mee. Ik heb een keer bijna staan janken zoveel kwam er uit..
dat lijkt me dan eigenlijk niet zo gezond, dat hoort niet te kunnen
Lowara schreef:Bullshit
Ik heb twee merries met manen van ruim 1.90m en 1.50m lang, en die hebben 24 uur per dag, 365 dagen per jaar een hengstenvlecht erin zitten.
Dikkere mooiere manen kom je niet tegen, juist doordat er geen klitten inkomen, en men eraf blijft mbt borstels en ander spannend spul, blijven de manen juist gespaard