hallo, de boer waar ik mijn weide aan huur heeft gisteren de weide gevet ,maar ook de paddoks , ,waar ik normaal de paarden dagelijks enkele uren in laat lopen !(nodig na kwetsuur) nu weet ik niet welke vette hij gebruikt heeft ,zitten wel rode en bruine korrels in,mag ik mijn paarden nog in de paddoks laten? of moeten er enkele weken overgaan? grt
Ik denk dat ze met vette kunstmest bedoelt. Wat voor kunstmest hij heeft gestrooid zou ik je ook niet kunnen vertellen. Ik weet wel dat ze bij kunstmest een week of 3 niet op de wei mogen.
Shirley
Geplaatst: 06-04-13 10:17
Ik denk kunstmest , uit het verhaal te lezen
Zou wachten tot de korrels volledig zijn opgenomen door de grond ( duurt wel even, zeker als het zo droog blijft ) en niet de paarden op de wei zetten !
little_king
Geplaatst: 06-04-13 10:17
En ken best veel Belgische woorden, maar deze ken ik ook niet. Kunstmest of zo bedoel je? dan mogen ze er enkele weken niet op staan.
Weide inderdaad even niet op. Maar ik vraag me af waarom hij in hemelsnaam de paddocks bemest heeft?! Wat heeft dat nu voor nut... Zolang je paarden er niet van de grond eten (ook niet per ongeluk) kunnen ze erin, maar ik zou het wel onder toezicht houden, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze die korrels eten.
pitjoutje
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-13 10:26
ja is een kunstmest ,maar welke weet ik niet ,de boer zegt dat ze er direct op mogen ,maar is dezelfde kunstmest hij gebruikt voor de koeieweide
ja de paddoks was een stuk van de wei,waar bijna niks van gras meer in staat en daardoor heeft hij ze mee gevet grrr,maar het paard dat gewond is moest daglijks enkele uren buiten kunnen bewegen daarom dus de paddok
vuurneon
Geplaatst: 06-04-13 10:28
Ik zet de paarden er sowieso 3 week niet op als ik de weide heb laten bemesten (indien geval van veel regen wel iets eerder). Dus goed naar de grond blijven kijken: zolang je de korrels ziet liggen, niet zomaar op de wei zetten.
Kan je de paddock niet elke dag ff spuiten met de tuinslang ofzo zodat het snel de grond in trekt
mirgino
Geplaatst: 09-04-13 21:35
ik heb vroeger op een stal gestaan en de boer strooide gewoon kunstmest op de wei als de paarden erin liepen, en ze hebben nooit iets daarvan gekregen.
ook de boer waar we nu in de zomer op het land staan strooit er kunstmest op als de paarden erin staan en dat geeft niks, is niet giftig.
sjojo
Geplaatst: 09-04-13 21:38
en echte mest op de weide (van varken) kan dat wel of geen kwaad?
mirgino
Geplaatst: 09-04-13 21:51
sjojo schreef:
en echte mest op de weide (van varken) kan dat wel of geen kwaad?
dat word toch geinjecteerd? mijn paard wil daar niet op hij heeft iets tegen varkens