Vorig jaar heb ik nieuw lint om de paardenbak gedaan, maar de kwaliteit ervan vind ik waardeloos. het lint rekt veel uit en het knapt snel kapot Wanneer het aardig waait. Daarom ben ik op zoek naar ander lint dat sterker is.
Stevige afrastering (hout of metalen buizen) en schapenkoord er tussen/op voor extra respect en als antiknaag. Alles wat breed is en flexibel zal kapotklapperen in de wind, zelfs met goede spanners en regelmatig nalopen.
voor de keuze van het schrikdraad is vooral de weerstand en de treksterkte / breeksterkte van belang. Als je afrastering langer dan 400 m is kies je een schrikdraad met een weerstand van minder dan 0,5 ohm/m. Als de afrastering korter is kan je met een hogere weerstand ook uit de voeten. De treksterkte is vooral van belang voor het aanspannen van het lint. Het genoemde draad heeft een goede trekstrekte er zijn er maar weinig die sterker zijn behalve Gallagher Turbostar (540kg dacht ik).
Het flapperen van het schrikdraad voorkom je het beste door een echt stevige lange hoekpaal te plaatsen (biels of paal 10 cm 225 cm lang) een de juiste hoek/start isolatoren te kiezen waarin het lint goed geklemd word. Lint spannen doe je met zijn twee-en, 1 gaat er met het volle gewicht/kracht aan hangen totdat alle rek er uit is en de ander schroeft het vast. Je kan natuurlijk ook allerlij spanners krijgen (pas hiermee op dat je de metaaldraden niet kapot trekt).