Misschien een beetje een rare vraag, maar aan wat zetten jullie je paard vast?
Ik weet dat je dat met een veiligheidsknoop doet en liefst aan een stevig verankerde ring of iets dergelijk. Maar wat als je geen stevig verankerde ring hebt? Kan je zoiets kopen om aan de muur te bevestigen of ...?
Mijn eerste hit bij google. Er zal vast een handigere winkel zijn (gewoon de paardensportwinkel in de buurt, of een doe-het-zelf-zaak).
Denk wel even na over waar je de ring plaatst en wat voor schroeven je gebruikt (leuk om een stevige ring te hebben, maar je moet hem alsnog verankeren).
stijnDC
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-13 19:05
Dankjewel maar het woord vastzetring was niet in me opgekomen
ik heb zo een ring aan de muur en daar hangt een sterk touw aan dat beetje elastisch is. Anders als ik daar niet sta doe ik het gewoon met een veiligheidsknoop
Wij hebben op de poetsplaats grote tegels liggen, en dan een ijzeren holle buis op 2 houten stukken. Daaraan maken we de paarden vast
balin
Geplaatst: 04-04-13 23:14
stijnDC schreef:
Dankjewel maar het woord vastzetring was niet in me opgekomen
haha, ik ook niet hoor. Ik zocht op iets anders hoor, maar kwam wel direct hier uit
xSlvna
Geplaatst: 04-04-13 23:15
Aan vastzetringen, tralies, paaltjes, hetgeen dat net in mijn buurt is.
Yelizaveta
Geplaatst: 04-04-13 23:19
Ik zet ze aan de tralies van de staldeur vast of aan een zo'n vastzetring
mnkortleve
Geplaatst: 04-04-13 23:41
Ik zet mijn paarden aan vrijwel alles vast als het maar een beetje stevig is. Zo'n vastzetring heb ik ook wel eens de muur uit zien gaan je moet hem idd wel goed vast zetten.
Ik heb in de wei 2 palen in de grond met een dwarsbalk eroverheen zodat ik het zadel ed erop kan leggen en daar ook 2 vastzetringen op vast gemaakt ik kan ze dus aan de ring, maar ook aan de balk vastzetten
xYannike
Geplaatst: 05-04-13 17:46
Wij gebruiken thuis een grote gesloten rond haakje. Soms maken we haar vast aan een vaste balk in de stal