pony voetbalt met zijn ruwvoer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

pony voetbalt met zijn ruwvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 09:22

mijn pony is een meester in zijn stal omtoveren tot een soort nest is nu gebleken.
hij stapelt alles op elkaar midden in zn stal, hooi en stro alles door elkaar -O-
zonde bij het uitmesten want je krijgt het niet makkelijk gescheiden en het meeste is echt nog wel eetbaar.
hij staat eigenlijk op onbeperkt ruwvoer en hij krijgt 2x per dag een schepje muesli bij nadat hij gewerkt heeft.
ik zat al te denken aan kleinere porties voeren, maar ik sta op een stal waarbij je zelf moet voeren en mesten ed en ik heb niet de tijd om 4 a 5 x per dag heen en weer te gaan om hem een beetje hooi te geven.
verder staat hij ook op de paddock en daar gooit hij ook met zijn hooi.
ik zat al te denken aan een hooinet of iets dergelijks , maar moet ik pony lief (als hij zijn hooi toch niet op eet) niet gewoon pas bij voeren als het op is?

Amalarab

Re: pony voetbalt met zijn ruwvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:25

doe zijn hooinet (vd Epplejeck, slowfeeder) helemaal vol. dan heeft hij één hoek om te eten. mss gaat dat wel goed?
pony's die ermee spelen krijgen idd vaak te veel maarja 5x heen is ook weer zo wat.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:25

Zo'n sloddervos zou ik ook in een net of slowfeeder voeren, zonde van het hooi :j

Als je zorgt dat hij altijd een vol net of volle bak heeft, heeft hij niks te klagen !

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:26

In een hooinet?

jwl

Re: pony voetbalt met zijn ruwvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 09:30

ja ik denk dat ik dat maar ga doen want ik vind het inderdaad wel een beetje zonden van het hooi om telkens maar een nieuwe plak er bij te gooien terwijl meneer met zn dikke kont zowat in zn voer slaapt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:33

Met een net kan hij hoogstens een beetje lopen dollen zodat er een beetje hooi door de stal komt te liggen.
Dus mijn advies lekker een net ophangen, kan hij daar ook mee klooien! en je zult ongetwijfeld minder goed voedsel weg moeten gooien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:32

jorika1986 schreef:
Met een net kan hij hoogstens een beetje lopen dollen zodat er een beetje hooi door de stal komt te liggen.
Dus mijn advies lekker een net ophangen, kan hij daar ook mee klooien! en je zult ongetwijfeld minder goed voedsel weg moeten gooien.

Wel een echt fijnmazig net nemen, want de standaard netten houden het hooi erg slecht bij elkaar, zeker als er mee gespeeld wordt.