harde klonten in de vacht, hoe haal je ze eruit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elodi

harde klonten in de vacht, hoe haal je ze eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 15:49

Hallo allemaal,
Mijn verzorgpaardje staat in de winter in de stal met een deken op,
's nachts gaat ze altijd liggen.
Aangezien de stal niet altijd schoon is, ligt ze vaak op de vieze plekken.
Dat gaat in haar vacht zitten en dat krijg je er niet uit door te poetsen.
Op het moment is het te koud om haar te wassen (ik heb geen warm water) dus dat is een beetje een probleem.
Iemand een idee hoe ik het weg krijg?
xxx

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:24

Door de stal schoon te houden.
Natuurlijk kan een paard altijd wel eens in de mest gaan liggen. Maar een vacht die systematisch samen klontert doordat het paard geen droge plek heeft om te liggen, dan is de stal gewoon te vuil.

Indomitable

Re: harde klonten in de vacht, hoe haal je ze eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:26

Tja stal schoon houden is een goede. Misschien kun je het 'ingedroogde/aangekoekte' vuil er ook uithalen met een babydoekje (snoetenpoetser), dat werkt bij mij prima.

Een andere oplossing is nog droogshampoo, dat spuit je op de vlek, even wachten en uit poetsen maar.

elodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 20:46

Gini schreef:
Natuurlijk kan een paard altijd wel eens in de mest gaan liggen. Maar een vacht die systematisch samen klontert doordat het paard geen droge plek heeft om te liggen, dan is de stal gewoon te vuil.

Het probleem is dat het niet mijn paard is, en dat ik er niet elke dag kan komen helaas.
Indomitable schreef:
Misschien kun je het 'ingedroogde/aangekoekte' vuil er ook uithalen met een babydoekje (snoetenpoetser), dat werkt bij mij prima.

Een andere oplossing is nog droogshampoo, dat spuit je op de vlek, even wachten en uit poetsen maar.

het is best wel apart dat ze alsnog een vlek heeft want ze doet het zeg maar netjes in een hoek.
De baby-doekjes zal ik proberen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:50

Gini schreef:

??
Ik heb een Fjord die er een sport van maakt om het vieste stukje stal/land op te zoeken om daar in te gaan liggen.
Stal is schoon (wordt elke dag gemest), maar zodra ze maar 1x zelf mest gaat ze daar heerlijk in liggen.

Gini

Re: harde klonten in de vacht, hoe haal je ze eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:19

Van 1 keer in een verse mest te gaan liggen krijg je echt geen samengeklonterde vacht wat je met poetsen onmogelijk weg krijgt. Maar goed, ik zeg gewoon mijn idee, wat ik zou doen om het probleem te vermijden. Hele simpele oplossing. ;)
Nu moet echt niet iedere paardeneigenaar wiens paard zich in de mest nestelt zich aangesproken voelen, alsjeblieft niet. :D