Zadelkast schilderen, inspiratie/patronen gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Zadelkast schilderen, inspiratie/patronen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 12:55

Vrijdag ben ik m'n nieuwe zadelkast gaan halen, en ik loop al 2 dagen rond met de wildste schilderplannen.
Eerst wilde ik zebrastrepen, nu wil ik toch liever iets anders. Ik kan vrij goed tekenen, maar merk dat ik beter kan tekenen als ik iets overteken dan dat het uit mijn eigen fantasie moet komen :D

Ik denk dat ik ongevéér weet wat ik wil. Dénk ik :+
Ik kan oftewel voor een grote tekening gaan, en nummerplaat met paard haar naam bovenaan tegen de kast vijzen;
of ik ga voor rechts onder in de hoek een kleine tekening, en links boven een kleine tekening (ik denk dan eerder aan silhouet van een paard, niet gedetailleerd), en dan in het midden een tekening van haar naam, die dan wel volledig een eigen creatie zou zijn ipv overgetekend.

Tekeningen mogen sowieso niet te gedetailleerd, omdat ik dat te veel kan fout doen :+ Liefst van al teken en snij ik het uit op papier, en maak dus zo eigenlijk sjablonen, maar als het een abstracte tekening is (zo dadelijk voorbeeldje) kan ik wel vanuit de losse pols tekenen. Maar als ik echt duidelijk een paardenhoofd (of een heel paard) wil, zal dat in sjabloon moeten :D

Gisteren google geraadpleegd, en deze 2 vond ik wel wat:
Afbeelding

Afbeelding

Die zou ik dan als grote tekening nemen, uit de losse pols.

Voorbeeld van een silhouet (zou dus als sjabloon moeten):

Afbeelding

Probleem is dan alleen dat ik een silhouet wil, wat op mijn paard lijkt.. Deze komt nog het dichtste in de buurt, schilder ik wat gras en dat is ze het helemaal, mijn vreetzakje <3 :D :')

Maar wat ik ook mooi vind:

Afbeelding
Die zou ik wel liever dan uitsnijden als sjabloon. En waarschijnlijk zou ik hem verticaal draaien, en over de hele hoogte (aan de zijkant natuurlijk) van de deur schilderen (niet te breed uiteraard), maar wat moet ik dan daarnaast doen?

Ik heb ook al gedacht: ik maak op de één of andere manier afdrukken van mijn schoenen (of blote voeten), en dan afdrukken van mijn paard haar hoeven. Dan schilder ik een weg op de kast, en zet ik daar onze voetstappen samen op. Soort van 'always by my side' :)

Wie o wie heeft er nog leuke (en haalbare) ideeën? :D

Pacific

Re: Zadelkast schilderen, inspiratie/patronen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:16

Je kunt er ook een hippie kast van maken? Allemaal felle kleuren en vrolijke dingen, en wat paardenhoofdjes er tussen?

Of je maakt haar naam in graffiti style?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 15:55

xNikitaaa schreef:
Je kunt er ook een hippie kast van maken? Allemaal felle kleuren en vrolijke dingen, en wat paardenhoofdjes er tussen?

Of je maakt haar naam in graffiti style?

Paard heet Daisy, dus ipv graffiti was ik zelf eerder aan volle, ronde letters aan het denken. Eventueel in die leuke felle kleuren die jij zegt :D
Ik vond gisteren een foto van een madeliefje (= Daisy in het Engels), met ipv een geel rondje in het midden, een geel hartje! Daar kan ik misschien ook nog wat mee doen.. Net foto's van kast gaan trekken, ik post ze meteen hierbij :D

Afbeelding
Ze zal zo'n 1.30m hoog zijn, schat ik.

Afbeelding

Revanches

Re: Zadelkast schilderen, inspiratie/patronen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:58