Lege stal huren (Geen paard, dus echt leeg)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Lege stal huren (Geen paard, dus echt leeg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 02:31

Hoihoi,

Ik vroeg me af of iemand hier wel eens een lege stal gehuurd heeft en wat je dat gekost heeft?

Ik wil namelijk een stal huren op een ALL IN stal, maar ik heb geen paard voor die stal, dus het is eigenlijk alleen zodat de stal niet aan een ander verhuurd word.

En is dat niet raar? Om te vragen of ik de stal kan huren, maar dan alleen de stal en verder helemaal niks? En er dus ook geen paard in staat?

xStephanie

Re: Lege stal huren (Geen paard, dus echt leeg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 02:35

Is het wel de bedoeling dat er een paard in komt of ga je de stal gebruiken als een soort opslagruimte? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 02:36

Neem aan dat het niet minder zal kosten aangezien de stalhouder er zo een ander paard in kan stallen die wel de hele prijs betaald. :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 02:40

Ja, kale boxhuur is normale boxhuur min de kosten van bodembedekking, voer en mest afvoer. Dus het kan zeker wel, alleen je word wel vreemd aangekeken denk ik.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 02:52

Voor mijn gevoel zou dat gewoon mogelijk moeten zijn makkelijk voor de eigenaar zelfs.
Geen arbeid, geen hooi of stro enkel huur.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 03:09

Haha het is inderdaad wel de bedoeling dat er een paard in komt :Y) Maar ik ben nog opzoek en wil nu niet extra snel een paard erbij nemen omdat de stal leeg is.
Maar als ik deze stal niet krijg, dan gaat het niet mogelijk zijn om er een paard bij te nemen aangezien ik ook al 2 shetlanders heb bij iemand anders. Dan zou ik naar 3 verschillende stallen moeten voor mijn paarden :+

Voor ons andere paard betalen we ALL IN, dus met havens brok, kuil, gebruik bak (Gedraineerd en vlokkenbodem oid), solarium, warm en koud water, stapmolen, longeerbak, paddocks en weidegang. Ze word buiten en binnen gezet, de stal word uitgemest, ze word 5 keer op een dag gevoerd...

Ik zou dus de stal willen huren zonder al die dingen, alleen zodat de stal vrij blijft :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 03:52

Dus een soort reservering.. Doen wij ook wanneer mensen een opzegtermijn hebben op de vorige stal en een maandje later komen :) Wellicht kan je vragen of het ook mogelijk is voor meerdere maanden. Niet geschoten is altijd mis :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:15

Wordt wel vaker gedaan hoor,niets vreemds aan.Je moet alleen wel een stalhouder hebben zie dat op dat moment wil doen.Gewoon vragen dus...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:21

Gebeurd vaker hoor, je zorgt dan gewoon dat de stal al op jou naam staat, je betaald dan wrs wel de volle mep omdat de eigenaar toch ook uitgaat van zijn maandelijkse kosten. Hoe dit word geregeld op all-inn basis durf ik je niet te zeggen maar ik zou dat gewoon vragen...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:26

Heb ik ook gedaan toen mijn pony in training stond
Alleen waren het de nieuwe buitenboxen en moest ik echt het volle pond betalen he...
Vond dat wel schofterig maarja... ik wilde een buitenbox.

Anders was het geloof ik 100 euro

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:40

Hier houden ze ook de kale box aan als de paarden het land opgaan in het voorjaar.
Ik zou het zeker vragen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:43

Gewoon vragen en rustig op zoek gaan naar je toekomstige nieuwe paard.
persoonlijk zou ik niet meer betalen dan de stalkosten minus de begruikskosten. Neem aan dat zij daar geen meoite mee hebben. Zij hebben hetzelfde rendement van de box.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:51

Ik vindhet niet raar hoor om dat te doen, helemaal niet als ik het verhaallees waarom. Leg het gewoon uit aan de stalhouder en kijk op welke prijs je uitkomt. Ik kan me wel voorstellen dat hij gewoon de volle pond gaat vragen, immers als ie de stal aan een ander verhuurd die er wel gelijk een paard inzet vangt ie ook de volle pond.....
Edit: minus kosten stro voer ed, zodat het rendement op de stal gelijk blijft voor de eigenaar, zoals hierboven ook genoemd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:14

Vragen staat vrij!

Normaal gesproken zou een stalhouder hier best voor open moeten staan hoor, zeker gezien je al een stal huurt daar is het voor hem ook aantrekkelijk als een al bestaande klant (die goed in de groep ligt) er nog een stal bij neemt.

Scheelt de stalhouder toch weer een risico dat er 1 of andere rare snuiter bij komt :P

Het is wel zo netjes als hij dan inderdaad de kale boxhuur berekend zonder het verbruik van voer en strooisel enzo, omdat je dat immers niet gebruikt in die stal zolang er geen paard bij komt.

Maar ik kan me voorstellen dat sommige stalhouders "gewoon" de volledige prijs willen hebben omdat er bvb. al iemand is die de stal ook graag zou willen die wel het volledige bedrag betaalt, en omdat hij toch al al dat voer en strooisel ingekocht heeft en die maandelijkse inkomsten nodig heeft om de al gemaakte kosten te dekken ofzo.

Maar zo zullen er vast ook hele lieve stalhouders zijn die zeggen: ik gun jou die stal en je hoeft er (de eerste tijd) niks voor te betalen, ik hou hem gewoon voor je vast.

Cannac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:20

Kun je niet een van je shetten zolang in de box zetten als je geen lege box mag huren?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:21

Wordt hier ook gedaan hoor! Toen ik in-between-horses zat maar ik wel mijn eigen stal wilde behouden kostte mij dat €100 ipv €270. De staleigenaar was zelfs zo meedenkend dat er uiteindelijk twee maand een pony in mijn stal heeft gestaan waardoor ik helemaal niets hoefde te betalen. Die pony zou uiteindelijk een eigen stal krijgen, maar die was nog niet beschikbaar. Dat kwam dus heel mooi uit! Misschien is er bij jou ook zoiets tijdelijks mogelijk?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:27

Toen mijn pony overleed wilde ik de stal aanhouden, want ik wilde een 2e kopen. Dat snapte de stalhouder wel. Hij vroeg voor de laagstaande maanden €30 per maand. Normaal/ volle stal kost me €150,- Ik heb dat echter nooit hoeven betalen, want hij nam de stal zelf even in gebruik om kalveren in te zetten. Toen ik Fralla had gekocht, kon ik haar er nog niet direct inzetten; ze stond nog even elders, want de kalveren stonden er nog in. Zodra die weg waren, was ze thuis!
Dus ja joor heel normaal!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:32

Overleggen met je stalhouder. All in houdt hij natuurlijk meer aan over.... Geld is geld, een kale stal is ook inkomsten natuurlijk!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:55

Tsja, gewoon vragen. Als hij toch nog geen andere belangstellenden heeft, zal hij het wel doen. Een kale box verhuren verdient immers meer dan helemaal niet verhuren. Maar als er ook nog iemand anders is die de box ook wil huren, mét een paard erin en dus voor het volle bedrag, denk ik niet dat hij jou die box gaat geven ;).

Altijd even proberen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:57

Ik zou gewoon aan de stalhouder vragen wat het zou gaan kosten als je de box voorlopig kaal huurt, zonder paard, dus zonder alles wat erbij komt...

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:00

Boxhuur is bij mij op stal volgens mij € 50,00. :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:34

Ik huur per 1 april ook een lege stal op mijn nieuwe plek.. Over 2 maanden gaan we verhuizen maar ik moet natuurlijk wel al een plek voor mijn merrie hebben.
Ik moet 100 euro per maand betalen. Maar dan weet ik wel zeker dat ik een mooie stal heb (met buitenluik) :D
Toen mijn paard nog in Frankrijk stond (ruim 8 jaar geleden) was ik hier ook op zoek naar stalling, en betaalde ik bij mijn huidige stal ook reserverings kosten. Die werden echter wel weer van de stallingskosten afgetrokken toen mijn paard daar kwam staan :D