(mobiel) schrikdraad apparaat paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

(mobiel) schrikdraad apparaat paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 21:40

We hebben wel stroom op de paddocks, maar dat is vaak toch wat te karig voor mijn idee. Ik wil er graag meer tik op hebben, in de hoop dat ze dan wat meer respect ervoor krijgen en in de hoop dat ze dan niet 'per ongeluk' weer door het draad trekken of doen (we zitten aan het eind van een hele rits paddocks). En dus ben ik opzoek naar een eigen apparaatje - 2de hands of iets - om mijn eigen paddock wat meer te voeden. Echter; heeft dit zin als ik in verbinding sta met een hele rits paddocks, aangezien dat wel aan elkaar zit. Ik zet hem dan uiteraard wel bij het begin van mijn paddock neer (ik ben de laatste in de keten zeg maar). Heeft het dan uberhaupt wel zin om aan te sluiten, of geeft dat qua extra tik geen verschil?
En dan, wat voro een kan ik het beste nemen? Accu? Batterij? Netstroom is geen optie, ik heb geen stroom dichtbij tot mijn beschikking. En welke sterkte zouden jullie aanbevelen?
Alvast bedankt.

Patty14

Re: (mobiel) schrikdraad apparaat paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:53

Volgens mij als alles met elkaar in verbinding staat krijgt de rest ook meer stroom.
Ik weet verder niet echt hoe dat zit met stroom.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:49

Ik geloof niet dat het goed is voor de apparaten om elkaar stroom te geven.. Kan niet geloof ik hoor. Dan zou ik kijken of je de paddock af kan sluiten en alleen jou paddock van stroom voorzien.

Drukken ze er met de deken tegenaan? Ik heb mijn fries 3 dagen met een stuk schokdraad aan de voorkant van de deken laten lopen, gewoon een lus om de riemen voor en dus onder de deken tegen de huid. B-) Geen last meer gehad..

tamary

Re: (mobiel) schrikdraad apparaat paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:01

Ik zou eerst vragen of de stalhouder een tester heeft zodat er gekeken kan worden of er genoeg tik op jouw stukje staat. Is dat niet zo dan moeten de draden nagekeken worden of breuk/weglekken stroom/slijtage. Pas daarna zou ik gaan denken over een eigen klok, maar dan moet je jouw draden loskoppelen van de rest.