Hoe bevallen Oster borstels> echt beter dan andere borstels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Hoe bevallen Oster borstels> echt beter dan andere borstels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 19:45

De titel zegt het al :) Hoe bevallen de oster borstels, en zijn ze nu echt beter dan andere borstels? En als dat zo is.. waarom? :D

Ik heb me net even verbaasd over de prijzen, dus nu ben ik heel benieuwd of ze de meerprijs echt waard zijn, en wat het verschil dan is :)

XxGipsy

Re: Hoe bevallen Oster borstels> echt beter dan andere borstels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:05

Ik heb die borstels niet, maar mijn eigen borstels gaan nu al 8 jaar ofzo mee, dus ik denk dat het wel mee valt hoeveel beter ze zijn. (zijn gwn de basis borstels). Ga er niet vanuit dat je paard schoner wordt, denk dat je gewoon betaald voor het merk.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:23

Ik heb ze wel, en ik vind de harde borstel zelfs helemaal niet fijn..
De super zachte vind ik wel heel fijn. Ik zou ze niet perse kopen omdat
ze zogenaamd heel goed zijn, want dat valt een beetje tegen ;)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:24

Niks. Bijzonders , mooi setje met vaak een mooi tasje eromheen .
Ik kies liever zelf mijn basis borstels .
Want wat ik fijn vindt , kan jij goed helemaal niks vinden .

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:32

Ik heb ze ook en om nu te zeggen dat ze zoveel beter zijn :n
Mijn staart en manen borstel was al snel stuk als ze goed koud zijn breken ze zo af als ze vallen oid.
Ik heb ze meer gekocht omdat ik ze wel mooi vond en omdat ik ze voor een prikkie nieuw kon kopen, set van ongeveer 10 verschillende dingen voor € 40,-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:34

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:56

Die massage borstel is inderdaad geweldig! Zelf heb ik hem met iets grovere tanden, hij is echt super fijn!
Voor de rest heb ik er geen ervaring mee, ik denk dat het inderdaad niet zó veel beter is als een ander merk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:58

Ik vind ze niets beter dan de namaak varianten. Ik merk zelf geen verschil, behalve in de prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:00

Ik heb de mijne ook voor een prikke over kunnen nemen. Ik vind alleen de manen en staart borstel fijn plus de zachte borstel..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:04

Ik vind ze erg fijn. Ik gebruik de harde en zachte borstel voor de vacht na het rossen en voor de manen en staart de staart- en manenkam (staart alleen voor concours). Ik vind ze prettig in de hand liggen en op de een of andere manier gaan de losse haren en het stof er beter af als met mijn andere borstels (ik heb echt overdreven veel borstels liggen, maar pak altijd die van Oster)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:07

Ik heb er geen een van gekocht, omdat ik ze erg duur vond en dat niet in verhouding vond staan met de mogelijke kwaliteitsverbetering. De meeste van mijn huidige borstels heb ik al een kleine 25 jaar in gebruik, en doen het allemaal nog prima.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:42

Ik heb de manen/staartborstel. Ik vind hem ideaal juist. Ik heb die bij de paarden al jaren en laatst nog 1tje gekocht voor mij mijn ouders voor de shetties, werkt super bij hun manen!
Andere borstels van oster heb ik niet, simpelweg omdat ik eigenlijk al járen met mijn andere doe.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:12

Ik heb de massage borstel en de staart borstel, deze vind ik allebei wel heel goed. Alle andere staart borstels braken bij mij door midden en deze gaat nu al een aantal jaar mee :) en de massage borstel vindt mijn pony gewoon heel lekker maar heeft verder niet echt een bijzondere toevoeging volgensmij. Met de andere borstels heb ik geen ervaring..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:14

Die massage borstels van Oster hebben een rottig vast houd ding . Kan het niet mee worden .

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:27

ik heb de massage/noppenborstels gekocht voordat er allelei nepvarianten kwamen. Ben er erg blij mee, nog steeds. De manen en staart borstel is wel aan vervanging toe, maar dan koop ik nu een nepper voor, qua kwaliteit doen die niets onder.
Ze waren destijds alleen de eerste met deze vormgeving en daar betaal je vaak voor.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:20

Ik vind de borstels van oster erg mooi en de staart/manen borstel is ideaal, maar vind ze niet perse beter dan goedkope borstels :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:59

Ik vind ze wel fijn,maar niet perse beter als vergelijkbare merken. Ik heb ze ooit gekocht in de aanbieding met verjaardagsgeld een jaar of 6 terug

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:08

In mijn ogen steken de Oster borstels met kop en schouders boven alles uit wat ik verder heb uitgeprobeerd en alle kopiëen die ik in handen heb gehad. Ergonomisch gevormd, liggen lekker in de hand, met name de manenborstel en de grove noppenborstel zijn mijn favorieten. Voor mij geen andere borstels meer.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 28-03-13 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:13

Heb de harde en zachte variant, vooral om de goede grip... kan een gewone bostel helaas niet meer goed vasthouden en wil paardlief niet bekogelen met borstels vandaar. Ze bevallen perfect! zijn makkelijk vast te houden maar voor jonge kinderen werkt het niet dan zijn ze te groot voor de handen...

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:34

Ik vind ze niet fijn. Doe mij maar gewoon ouderwetse borstels. Ik vind ze niet fijn in de hand liggen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:35

mcsjelle schreef:
Ik vind ze niet fijn. Doe mij maar gewoon ouderwetse borstels. Ik vind ze niet fijn in de hand liggen.

Mag ik vragen welke borstels je hebt geprobeerd? En waren dat echte Osters, of kopieën?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:38

Ik heb 2 jaar geleden een compleet setje gekregen van Oster. Ben er heel content mee. Er zaten 4 bostels in (hard/zacht/hoofd en massageborstel) 1 kam en 1 manen/staart borstel en een hoevenkrabber. Met deze bostels heb ik geen last van haren die 'ombuigen' scheef gaan staan wat ik bij mijn andere borstels ook had.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:55

Ik heb ze ooit eens in de aanbieding gekocht en heel snel weer verkocht.
Vond het absoluut geen fijne borstels.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:59

Ik vind Oster niet fijn, veel te lompe borstels om vast te houden (en ik heb vrij grote handen). Ik heb wel de manen- en staart borstel, die bevalt wel goed en ligt wel fijn in de hand.

Wat me tegenstaat van de vachtborstels is dat het allemaal plastic is, ik vind dat zelf niet prettig. Ik heb jááááren geleden mijn eerste borstel gekocht, eentje van echt haar. Dat ding dat is fantastisch! Je kan er mee rossen, zacht mee borstelen, hij zorgt voor een mooie glans... ik ben er nooit meer zo een tegengekomen, maar deze blijft tot hij helemaal uit elkaar is gevallen. Hij is overigens al een paar keer in de wasmachine geweest zonder problemen. Als ik een borstel zou moeten aanraden, dan is die het!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:20

Ik heb alleen de manen en staart borstel en ik vind het een super borstel, beter dan andere merken.