Wat paard mist: in de winter ook hele dagen naar buiten, met onbeperkt ruwvoer
Wat ik mis: uitrijmogelijkheden op loopafstand van de stal
Nu heb ik een aantal stallen in de nabije en verdere omgeving bezocht en tja, overal is wel wat natuurlijk. En juist daardoor vind ik het enorm moeilijk om de juiste keuze te maken. Ik heb al een sheet gemaakt met vergelijking en plus- en minpunten maar dat brengt me ook niet verder.
Ik neig nu naar een stal waar mijn paard 24/7 buiten komt, in de wintermaanden 's nachts op stal en overdag met onbeperkt ruwvoer buiten met soortgenoten. Strand en duinen op 50 meter.
Alleen... er is geen rijbak en geen verlichting. Dus de wintermaanden ben ik afhankelijk van dagen dat ik overdag kan (ik werk 4 dagen per week). Afstand van huis naar stal is behoorlijk groot maar ik hoef daarentegen ook niet dagelijks heen als ze toch de hele dag beweging heeft.
Maar dat vind ik dus óók moeilijk. Ik zie mijn paard al jaren dagelijks, heb haar aan huis gehad en vlakbij gestald, en dit is best een ommekeer voor mij (voor paard ook, die is niet gewend in de wintermaanden hele dagen buiten te staan, maar ik ga er vanuit dat dit geen probleem oplevert

Van luxe faciliteiten (binnenbak, kantine, (spring)les, spuitplaats, longeerkraal, buitenbak) naar vrijwel géén faciliteiten...
Iemand ook voor een dergelijke keuze gestaan en heeft iemand spijt van zijn/haar keuze gehad?